U weet hoe Máxima haar man redde met 'een beetje dom'. Zeg gewoon 'sorry, foutje!' en trek de maatregel in. Hang desnoods ook nog even een echte boef op, maar zorg dat we u serieus kunnen blijven nemenNatuurlijk is het besluit van de NVWA onzin. De producten liggen zo in de winkels dat het onmogelijk is om je te vergissen. Hieronder zie je het vegavleesschap van AH in de Utrechtse Twijnstraat. Hierboven zie je de vleeswaren die in diezelfde winkel weliswaar naast de gewone 'vlees'-vleeswaren staan. Ik kocht ze vanmorgen. De Vegetarische Slager zet er een duidelijk stempel 'Meat free' op. Het product ernaast mag blijven 'liegen' en heeft zo'n stempel niet eens. Waar hebben we het over?
Ik merkte gisteren al op dat de NVWA zich beter bezig kan houden met het vangen van echte boeven. Tevens maakte ik duidelijk wat gisteravond laat ook Jeroen Pauw opmerkte: dit is een geweldige reclamestunt voor het merk Vegetarische Slager - een cadeau van vele miljoenen euro's gratis publiciteit. Daarom raadde ik de Vegetarische Slager aan de NVWA aan te klagen wegens het onbehoorlijk handhaven van de Warenwet. Iedereen kan zien dat de vegetarische vlezen van de Vegetarische Slager vegetarisch zijn. Het is inmiddels zo'n bekend merk dat er geen misverstand over kan bestaan. Daar komt nog eens bij dat de NVWA nu de indruk wekt partijdig te zijn, door eenzijdig een verbod tegen vegetarische 'vlees'producten van de Vegetarische Slager uit te vaardigen terwijl andere nepvlezen vrijuit gaan. Dat bleken ook kinderen in het Jeugdjournaal te vinden.
Wees wijs
NVWA, wees wijs en gun de Vegetarische Slager niet nog meer free publicity op uw kosten. Staatssteun op deze schaal aan goedlopende bedrijven is niet geoorloofd. Het kost u bovendien uw reputatie als serieuze autoriteit. Dat komt vooral omdat u na het fipronildrama, net weer €25 miljoen meer hebt gekregen om beter boeven te kunnen vangen en de voedselveiligheid te handhaven. Als het publiek op deze manier moet ontdekken hoe dat geld besteed wordt, zijn de rapen gaar.
F&S verdedigen hun cliënt tegen de NVWA (NRC, wo, 04-10-17) https://t.co/kT9AOW7Qbe #FokSuk pic.twitter.com/L5U0dvfRls
— Fokke & Sukke daily (@FenS_fans) October 5, 2017
U weet hoe Máxima haar man redde met 'een beetje dom'. Zeg gewoon 'sorry, foutje!' en trek de maatregel in. Hang desnoods ook nog even een echte boef op, maar zorg dat we u serieus kunnen blijven nemen. Nog een tip: als u dan toch dit soort dingen doet, doe het dan nooit meer op de vooravond van Werelddierendag.
Hoewel. Ik sprak vanmorgen met Jaap Korteweg, de enige echte vleesgeworden Vegetarische Slager. Hoewel het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam me dat niet kon bevestigen, meldde Korteweg me te verwachten dat er vanmorgen alweer meer bestellingen zijn binnengekomen. Dat zou hem anders op Dierendag nooit zo goed gelukt zijn. Zo dient deze flater toch nog een goed doel, al kan het u het verwijt opleveren dat uw communicatiemiskleun staatssteun opleverde voor een prima lopende vegatent.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Dick, alhoewel de vegetarische slager natuurlijk blij is met reuring en aandacht zoals vandaag ook de Jumbo weer gratis reclame heeft van notabene het NOS journaal, deel ik je analyse niet.
Het bewijs levert Jaap Korteweg zelf in het jeugdjournaal. Luister dat maar eens terug.
Jos, waar moet ik precies op letten? En: welk deel van de analyse deel je niet?
De agressieve toon van menige boer t.a.v. Jaap Korteweg, in (landbouw)media en ook soms in gesprekken onderling, vind ik gewoonweg ronduit stuitend. Dan heb je niet begrepen wat ondernemen is. Die houding vind je ook binnen de LTO's. Zelf ben ik gewoon vleesetend e.d.. Zou het daarom misgaan met de positie van nogal wat boeren (in bepaalde sectoren) in ons land? Korteweg heeft gewoon een slim concept en weet dat te vermarkten. Zo ook nu.
Op Twitter zegt Stephan Peters #oneens.
Op het verzoek even te komen uitleggen waarom (daar gaat het immers om: wijzer worden van de argumenten), twit hij: "Geen tijd voor. Ik denk dat er consumenten zijn die zich er wel in vergissen. Ons 'hoogopgeleide kliekje' niet natuurlijk..."
Zo doet Maggi het: Dagje geen vlees* En verder is het te stompzinnig voor woorden.
Krijg de link er niet in. Dit is um:
*http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2017/10/[interview]-maggi-en-boerdam-lanceren-maggi-dagje-geen-vlees/index.xml?utm_source=nb-mt-algemeen&utm_medium=email