Boterhammen mee naar het werk is uit de tijd, schrijft BNR. In een gezamenlijk onderzoek ontdekten ABN Amro en Bureau GFK dat de Nederlander de lunch steeds vaker in het station koopt, bij de benzinepomp of in het bedrijfsrestaurant. FoodService Instituut Nederland denkt dat alleen al bij deze afzetpunten de omzet dit jaar met 3% zal stijgen tot €2,71 miljard. En er zit nog meer in het vat. ABN en GFK stellen strategieën voor om meer groei te realiseren: vaker nieuwe producten aanbieden en meer informatie geven over de voedingswaarde van vers bereid voedsel. Dat moet nog meer kopers over de streep trekken.
BNR - De lunch regelen we buitenshuis
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Toe maar, er wordt in het bericht hierboven zelfs van 'ontdekken' gesproken. Maar geen schijntje van kloeke cijfers. Hoeveel mensen die naar werk of school gaan nemen brood mee van huis?
Hoeveel mensen kopen iets te eten? Hoe zit het met de verschuivingen in dat patroon?
Foodlog, als u berichten overschrijft, kunt u zich toch afvragen wat ik mij afvraag.
Wouter, ik denk dat je het wel weet: er zijn mensen die meer willen weten dan wijzen kunnen beantwoorden terwijl die lui er toch nieuws van maken.
We hebben het onderzoek van GfK helaas niet even over kunnen doen en in de tijd plaatsen. Het spijt ons! En natuurlijk: 'steeds meer' ........ Het is armoedig en moest niet meer kunnen mogen. Precieze cijfers of niets, maar geen gesuggereer.
Bijzonder aan dit soort nieuws is wel dit: een bank stimuleert klanten met advies om geld te kunnen blijven verdienen. Is dat de taak van banken? Waarom eigenlijk?
Dick Veerman, nu zeg je iets wat weinig wordt opgemerkt. Banken komen nogal eens met uitslagen van flutonderzoeken (die vaak op Foodlog worden overgeschreven). Wat ze aandragen, de banken, lijkt van weinig gewicht, maar niemand vraagt waarom ze met zulk onbetekenends telkens naar buiten komen.
Jij dan nu. Hehe.
Dat de ABNAMRO uit verveling niet meer weet wat nog te onderzoeken*, en GFK zich graag voor dat karretje spant, is nog tot daar aan toe. Maar deze zin spant toch echt de kroon: 'ABN en GFK stellen strategieën voor om meer groei te realiseren'. Hoe diep kan je nog zinken? Echt helemaal niks beters te onderzoeken? Wie weet nog niet dat sinds 1960 steeds minder mensen met een broodtrommeltje onder de snelbinder naar hun werk fietsen? En dan strategieën (meervoud) bedenken? Mon dieu. Ik stel een nieuwe strategie voor: Neem weer je eigen boterhammen mee!
*Om nog een beetje in de belangstelling te komen. De Nobelprijs gaat net aan aan hun neus voorbij.
Dick #2: afgekeken van islamitisch bankieren? (* Islamitische banken mogen geen rente vragen. Om toch een verdienmodel te hebben, worden ze vaak aandeelhouder of vennoot in het bedrijf van de cliënt. Moet je wat van die zaken af weten, en ze komen dan vaak met dit soort bijdragen.)