Op Amsterdamse metrostations is reclame voor ongezonde voeding gericht op kinderen en jongeren per 2018 niet langer toegestaan. Dat heeft de gemeente Amsterdam besloten, schrijft Het Parool. De gemeente Amsterdam heeft zich verbonden aan de Alliantie Stop Kindermarketing tegen reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen. Amsterdam pakt als eerste de eigen evenementen, gesubsidieerde activiteiten en gemeentelijke locaties aan. In de aanbesteding voor het nieuwe reclamecontract voor alle 58 metrostations zal de bepaling opgenomen worden dat kindermarketing voor ongezonde producten niet is toegestaan. In totaal gaat het om 200 abri’s, 30 grote billboards en 52 digitale borden. Hoe het onderscheid tussen ongezonde voedselreclame gericht op kinderen of gericht op volwassenen gemaakt gaat worden, is nog niet geheel duidelijk. "Er komt in elk geval geen algemeen verbod op reclame voor ongezond voedsel, aldus een gemeentewoordvoerder" in Het Parool.
Parool - Gemeente: geen reclame ongezond voedsel meer in metro - Amsterdam - PAROOL
  • Deel
Druk af