Nestlé domineert met een aandeel van 66% de Chinese koffiemarkt van bijna €1 miljard, maar andere koffiereuzen liggen op de loer. Starbucks, bijvoorbeeld, ziet grote kansen in de 450 tot 600 miljoen Chinezen die komende jaren tot de middenklasse zullen toetreden. Het bedrijf uit Seattle is al met 2.800 outlets aanwezig in China en wil in 2021 meer dan 5.000 winkels in China hebben.
Nestlé domineert met een aandeel van 66% de Chinese koffiemarkt van bijna €1 miljard, maar andere koffiereuzen liggen op de loer. Starbucks, bijvoorbeeld, ziet grote kansen in de 450 tot 600 miljoen Chinezen die komende jaren tot de middenklasse zullen toetreden. Het bedrijf uit Seattle is al met 2.800 outlets aanwezig in China en wil in 2021 meer dan 5.000 winkels in China hebben.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Het Starbucks assortiment heeft wel een andere twist in Asia. Meer ijskoffie, frappè en dergelijke. De 'echte' bittere koffiesmaak is nog niet ingeburgerd. De 'luxe' uitstraling is wel hetzelfde, soms zelfs nog uitbundiger.