Die vraag stelde de Vlaamse nieuwsrubriek VTM Nieuws. Drie jaar geleden werd Coca-Cola Life wereldwijd groots geïntroduceerd. De 'groene cola' eens proberen wilde iedereen wel. Maar inmiddels is de caloriearme variant met natuurlijke zoetstof stilletjes naar de achtergrond verdwenen.
Tijdens de lancering in 2014 stond Coca-Cola Life nog te schitteren naast Coca-Cola, Coca-Cola Light en Coca-Cola Zero, de drie meest populaire varianten. De ‘gezonde’ cola is gezoet met onder andere stevia-extract en bevat daardoor minder calorieën.
Inmiddels blijkt de Life-variant in Australië en Groot-Brittannië stilletjes uit de schappen verdwenen te zijn. In Nederland blijft het drankje 'gewoon' als smaakvariant bestaan, laat Coca-Cola ons weten. "Binnen een nichegroep heeft deze variant een trouwe aanhang. Sinds begin dit jaar hanteren we ook in Nederland een gesegmenteerde marktbenadering."
In de praktijk betekent het dat in ons land de 'groene Cola', net als in Vlaanderen, uit de nationale commercials is verdwenen. Verder wordt de caloriearme cola alleen nog in de "belangrijkste verkooppunten in bepaalde verpakkingsformaten aangeboden".
"Je kunt Coca-Cola Life nu meer zien als broertje van Coca-Cola zero sugar cherry, zero sugar vanilla en zero sugar lemon. We houden rekening met de veranderende voorkeuren van de consument", aldus het bedrijf. Supermarktketens Colruyt en Carrefour zien in Vlaanderen inderdaad een daling van de verkoop. Bij mijn plaatselijke Albert Heijn ligt de life variant nog gewoon in de schappen:
Dit artikel afdrukken
Inmiddels blijkt de Life-variant in Australië en Groot-Brittannië stilletjes uit de schappen verdwenen te zijn. In Nederland blijft het drankje 'gewoon' als smaakvariant bestaan, laat Coca-Cola ons weten. "Binnen een nichegroep heeft deze variant een trouwe aanhang. Sinds begin dit jaar hanteren we ook in Nederland een gesegmenteerde marktbenadering."
In de praktijk betekent het dat in ons land de 'groene Cola', net als in Vlaanderen, uit de nationale commercials is verdwenen. Verder wordt de caloriearme cola alleen nog in de "belangrijkste verkooppunten in bepaalde verpakkingsformaten aangeboden".
"Je kunt Coca-Cola Life nu meer zien als broertje van Coca-Cola zero sugar cherry, zero sugar vanilla en zero sugar lemon. We houden rekening met de veranderende voorkeuren van de consument", aldus het bedrijf. Supermarktketens Colruyt en Carrefour zien in Vlaanderen inderdaad een daling van de verkoop. Bij mijn plaatselijke Albert Heijn ligt de life variant nog gewoon in de schappen:
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Coca Cola Life en Coca Cola Dead.
Alleen maar dead..........
Het is onverkoopbaar, want die mensen die ECHTE Stevia(extracten) gebruiken zijn niet meer zo dom om cola te kopen, die drinken zelf gezette koffie, thee of gewoon water.........