Volgens beursanalisten is er een grote kans dat Kraft Heinz een vijandig bod gaat uitbrengen op Unilever, schrijft De Financiële Telegraaf.
Het is volgens de analisten "veelzeggend" dat Kraft Heinz al vijf maanden niet meer actief is geweest aan het overname- en fusiefront. Daarnaast kunnen Kraft Heinz en grootaandeelhouder 3G Capital volgens de analisten een mislukt bod niet aanvaarden als ze verder willen blijven uitbreiden op het gebied van consumentenproducten. Susquehanna denkt het een nieuw bod rond de €175 miljard zal liggen. Eerder wees Unilever een vrijblijvend bod van €130 miljard van Kraft Heinz nog af. Door de overnamespeculaties was het aandeel Unilever vanmorgen erg in trek op het Amsterdamse Damrak. Unilever zetten juist alles op alles om overname te voorkomen en deed zijn margarine-merken in de verkoop.
De Telegraaf - 'Vijandig bod Kraft op Unilever waarschijnlijk'
Het is volgens de analisten "veelzeggend" dat Kraft Heinz al vijf maanden niet meer actief is geweest aan het overname- en fusiefront. Daarnaast kunnen Kraft Heinz en grootaandeelhouder 3G Capital volgens de analisten een mislukt bod niet aanvaarden als ze verder willen blijven uitbreiden op het gebied van consumentenproducten. Susquehanna denkt het een nieuw bod rond de €175 miljard zal liggen. Eerder wees Unilever een vrijblijvend bod van €130 miljard van Kraft Heinz nog af. Door de overnamespeculaties was het aandeel Unilever vanmorgen erg in trek op het Amsterdamse Damrak. Unilever zetten juist alles op alles om overname te voorkomen en deed zijn margarine-merken in de verkoop.
Unilever grijpt mis, meldt Distrifood. "Het Amerikaanse McCormick neemt de levensmiddelentak van het Britse Reckitt Benckiser (RB) over, voor circa 4,2 miljard dollar."
De nieuwste aflevering in de Unilever-overnames-verhalen: Unilever zou voor €2,5 miljard de food-tak van het Britse Reckitt Benckiser over willen nemen, melden diverse media op grond van een bericht in The Sunday Times.
Reckitt Benckiser, bekend van mosterd en Worcestershiresaus, zou zijn fooddivisie willen afstoten om zich te concentreren op zijn non-foodmerken, zoals Clearasil, Durex, Nurofen, Cillit Bang en Strepsils. De fooddivisie maakt zo'n €450 miljoen jaaromzet, 4% van de totale omzet van Reckitt Benckiser.