Nieuwe producten van kleine ondernemers verdringen gevestigde merken in de schappen van supermarkten. "De traditionele A-merken hebben kansen om te innoveren laten liggen'', zegt Albert Heijn. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. In een reportage over kleine nieuwe ondernemingen die tegenwoordig met gemak bij supermarkten op het schap komen sprak de krant met de Zaanse super die met ruim 950 winkels de grootste supermarktketen van Nederland is. Het bedrijf laat kleine ondernemers hun producten pitchen. Dat levert de inkopers en marketeers niet alleen gratis inspiratie op, maar zorgt ook voor meer diversiteit in het assortiment volgens commercieel directeur Marit van Egmond van AH. Zij geeft de grote merken - denk aan Unilever, Nestlé en Stegeman - een veeg uit de pan: "Onze klanten vragen om nieuwe producten; zij willen verrast worden. De grote traditionele A-merken hebben de kans om te innoveren en met nieuwe producten te komen echter laten liggen.''
AD - Nieuwkomers veroveren supermarkt ten koste van 'ouderwetse' A-merken
  • Deel
Druk af