Een Duitse en een Amerikaanse universiteit deden een online onderzoek naar de acceptatie van de scheiding van koe en kalf door consumenten. Ook als ze alle rationele argumenten hadden gehoord, bleef een groep van 38% volhouden tegen vroege scheiding te zijn. De onderzoekers denken daarom dat rationele argumentaties niet werken en naar andere manieren gezocht moet worden om het publiek toch te overtuigen. Dat meldt Boerderij. Het standpunt van de onderzoekers is uiteraard alleen geldig voor wie vindt dat scheiding onvermijdelijk is.
Boerderij - Boerenargumenten veranderen mening consument niet
Lees ook
-
11
+Wilde #Hermien trekt te veel kijkers 26 jan 2018
-
9
+Perspectief bepaalt ongewenstheid scheiding koe en kalf 11 apr 2017
-
150
+Ook Dierenbescherming kiest harde lijn ‘kalf bij koe’ 9 mei 2016
- 4 Boerinnen in actie tegen motie kalf langer bij koe 15 mrt 2016
- 0 Koe geeft meer melk voor meisjes 5 feb 2014
Dat 60% het eigen intuïtieve standpunt bijstelt obv argumenten, vind ik veel. Ik zou er maar blij mee zijn, als ik deze onderzoekers was.