Het nieuwe jaar beginnen met Dry January? Dat is erg 2016, moet dierenrechtenorganisatie Peta gedacht hebben. Peta hing het Londense metrostation Clapham Common vol met posters om mensen uit te dagen mee te doen met de campagne Veganuary. Op de posters en toegangspoortjes staan kippen, koeien en varkens die de reizigers indringend confronteren met de slogan: ''I'm ME, not MEAT. See the individual - go vegan''. Als je je inschrijft op de website, krijg je recepten en tips om een maand (of langer) een veganistische levensstijl vol te kunnen houden.
De Standaard - Peta maant Britten aan tot ?Veganuary?
Lees ook
- Opgezet kalf ‘Anton’ schiet Duitse veganisten en PETA in het verkeerde keelgat 8 jan 2023
-
1
+Droog, gezond en dierloos zetten de toon 18 jan 2022
- 0 Coca-Cola blikt vooruit 5 jan 2021
- 2 Drankyoghurt krijgt wind van voren 21 jan 2020
-
2
+Aldi Nord en Aldi Süd voeren na 57 jaar samen campagne voor gezond leven 9 jan 2019
-
2
+“Eigenlijk is het meer dan alleen eten, veganistisch zijn” 4 dec 2017
- 3 Doe culinair met cola, zegt Coca-Cola 9 dec 2016
-
0
+Dry January: Blue Monday 18 jan 2016
- 0 Overheid betaalt reclamebureau drankconcern voor #dryjanuary 19 dec 2015
- 7 Voedingscentrum praktisch en alweer activistisch 17 nov 2014
Hahaha, ik zou geneigd zijn om er dan stickers op te plakken met de tekst "nou toch best lekker hoor, zo'n hapje clare of bessie".............Als wij hier thuis hertenbiefstuk eten zeg ik ook altijd "we eten Bambisteak" nou en?
Nederland heeft ook zo'n initiatief. In januari is de mini-veganchallenge gestart.