In 2006 verkreeg Nestlé registratie als Europees merk voor de vorm en de merknaam van de 'viervingerige' KitKat. Concurrenten, het Britse Cadbury Schweppes (nu Mondelez) voorop, protesteerden. Mondelez, dat ondermeer de merken Milka en Côte d'Or voert, kreeg bij het Europese Hof voor elkaar dat het European Union Intellectual Property Office (EUIPO) opnieuw moet onderzoeken of de KitKat-reep in 2006 geregistreerd had mogen worden, schrijft De Standaard, omdat het EUIPO de merkfranchise destijds niet in alle EU-landen heeft vastgesteld. Eerder stelde het Europese Hof Mondelez al in het gelijk toen het vond dat Nestlé de KitKat-vorm niet kan claimen.
De Standaard - Côte d?Or en Leo gaan de strijd aan met KitKat: Europees merk op de helling
Lees ook
- 0 Diervrije KitKat slaat Nederland nog even over 15 jun 2021
-
17
+Nestlé’s vegetarische burgers zijn niet ‘Ongelofelijk’ volgens de rechter 2 jun 2020
-
0
+Burger King trolt McDonald’s met ‘Not Big Macs’ 4 feb 2019
-
0
+Big Mac verliest van Supermac 17 jan 2019
-
0
+Na 16 jaar is de strijd om KitKats ‘vier vingers’ nog niet voorbij 26 jul 2018
Al sinds 2010 vechten chocoladefabrikanten Cadbury en Nestlé in Groot-Brittannië in de rechtbank om het wel of niet mogen claimen van de KitKat-vorm. Ditmaal werd ook het hoger beroep van Nestlé afgewezen, schrijft de BBC. Nestlé beraadt zich op vervolgstappen. Het feit dat er al sinds 1937 een vergelijkbaar gevormd Noors product bestaat, de Kvikk Lunsj, pakte negatief uit voor Nestlé.