Toblerone, de chocolade met de bekende driehoekjes, krijgt in Groot-Brittannië een lading kritiek over zich heen omdat producent Mondelez International de vorm van deze driehoekjes veranderde. De ruimte tussen de driehoekjes is nu groter om chocolade te besparen. Volgens Mondelez was dit nodig door de stijgende prijs van de ingrediënten. Op de Facebookpagina van Toblerone legt het merk uit dat de enige andere mogelijkheid het verhogen van de prijs was. Fans van het merk vinden dat de nieuwe vorm lijkt op een fietsenrek en dat het merk beter voor kleinere driehoekjes of minder driehoekjes had kunnen kiezen.
Telegraph - Toblerone faces mountain of criticism over 'stupid' change to its chocolate chunks
Lees ook
-
0
+Na 16 jaar is de strijd om KitKats ‘vier vingers’ nog niet voorbij 26 jul 2018
-
5
+‘Nieuwe’ Toblerone 33% zwaarder en 200% duurder dan verguisd ‘fietsenrek’ 23 jul 2018
-
1
+Gezondheidsbewuste Dairy Milk-fans krijgen chocoladereep met 30% minder suiker 21 jul 2018
- 1 Hershey’s ‘nee’ fnuikt vorming grootste snoepconcern ter wereld 1 jul 2016
- 0 Mars zet vrouwen centraal in duurzame cacaoteelt 3 jan 2014
"Dat de vormverandering - voorlopig - enkel in Groot-Brittannië werd doorgevoerd, heeft volgens Mondelez International niets met de Brexit of met de koersdaling van het Britse pond te maken. In tegenstelling tot wat vele Twitteraars suggereren.", schrijft De Standaard.