Belgische supermarktketen Colruyt beschuldigt Albert Heijn ervan zijn prijzen te verlagen als Test-Aankoop zijn jaarlijkse prijzenenquête houdt. In de prijzenenquête draait het om 300 veelgebruikte producten. Volgens Colruyt zou Albert Heijn de prijs van die producten in de periode van de enquête bewust verlagen om zo goedkoper te lijken. Albert Heijn is volgens de uitslag van de enquête 2% duurder dan Colruyt, maar volgens de Belgische supermarkt stijgt dat verschil tot meer dan 10% als je de prijs van 2.080 producten vergelijkt. Albert Heijn zegt niet te weten wanneer Test-Aankoop langskomt en 'gewoon de markt te volgen' zoals iedereen.
De Standaard - Albert Heijn: 'Wij volgen de markt, zoals iedereen'
Lees ook
- Nederlanders en Fransen veroorzaakten teveel aan supermarkten in België 14 apr 2023
-
0
+Ekoplaza wil zo snel mogelijk 50 volledig biologische winkels in België 11 aug 2021
-
4
+Albert Heijn prijsvechter in België 5 mei 2021
- 6 Na Colruyt en Tesco start ook Albert Heijn met de verkoop van appel SQ 159 11 nov 2020
-
0
+Albert Heijn bepaalt actieprijzen Vlaamse winkels Colruyt 30 okt 2020
-
1
+Colruyt verwacht stevige concurrentieslag met Jumbo en AH 19 jun 2019
- 0 Goedkope super verliest geding 14 feb 2019
-
2
+Ongezien in België: ‘1+2 gratis’ bij Albert Heijn 6 feb 2019
-
0
+Vlaamse supermarktketen Colruyt blijft marktleider en de goedkoopste 18 dec 2017
- 0 Boeiend mediaspectakel over Belgische supermarkten 5 feb 2014
Colruyt wil een miljoen euro steken in een fonds dat objectieve prijspeilingen in België mogelijk maakt, meldt Distrifood.
Zelf meet Colruyt het hele jaar door de prijzen van alle concurrenten. Het fonds moet Test-Aankoop meer armslag geven om hetzelfde te doen. Het aanbod is echter 'voor de bühne', de consumentenorganisatie mag geen geld van derden aannemen.