Chocoladeproducent Mars investeert €100 miljoen in de fabriek in Veghel. Daar gaat Mars 'de grootste innovatie' in jaren produceren: Mars Bites. In de VS zijn deze 'eenhaps-snacks' sinds 2013 al een groot succes. In De Levensmiddelenkrant zegt Mars met de Mars-, Snickers- en Twix-repen in dobbelsteenvorm in te spelen op verschillende trends zoals de behoefte van consumenten om chocolade te delen en kleinere porties te eten (gezondheid), de groeiende populariteit van seizoensproducten (feestdagen) en premium chocolade. Voor de productie van de bites is een nieuwe productielijn nodig omdat dit een andere techniek vereist dan productie van de standaard chocoladerepen.
LMK - Mars komt met 'grootste innovatie' in jaren
Lees ook
- 0 Grootste chocoladefabriek moet even dimmen 26 mrt 2020
-
2
+Te veel onderzoek naar de gunstige effecten van chocola 22 okt 2017
- 1 Hershey’s ‘nee’ fnuikt vorming grootste snoepconcern ter wereld 1 jul 2016
- 0 Mars brengt smeerbare Twix voor op brood 21 mrt 2016
- 5 Tony’s Chocolonely wil chocoladefabriek met achtbaan bouwen 12 mrt 2016
Uit een Mars advertentie van 25-8-1952 toen het nog hartstikke gezond was:
Heading:
‘Een bron van energie. Maar ook een edel product.’
Bodytekst:
‘Mars chocolade is een bron van energie. Het aparte in de samenstelling is de verwerking van de moutmelk. Dit product van gekiemd koren is zo edel en zo gezond als er maar kan bestaan. Verder bevat Mars eieren, boter, suiker, glucose, caramel en chocolade. Mars is verrukkelijk en gezond.’
Payoff:
Mars met een dikke caramellaag 20 ct.
Nuts vol met hazelnoten 25 ct.
Dat waren nog eens tijden nou?
De Mars Bites worden verkocht als een "gezondere" optie wegens kleinere afmeting, maar de fabrikant stopt er wel 48 in een zak. Terwijl je normaal zou stoppen bij één verpakte reep, hopen ze nu dat je de halve zak leeg vreet.