Supermarktketen Jumbo breidt zijn online bestelservice in hoog tempo uit. Na een bestelling via Jumbo.com of via de vernieuwde Jumbo app kunnen klanten hun boodschappen ophalen bij één van de ruim 285 Pick-Up Points van de super. Bovendien groeit het aantal Pick-Up Points van waaruit thuisbezorgd wordt dit jaar door van 85 naar 100. Jumbo zet de boodschap 'Snel besteld, Snel thuisbezorgd' kracht bij met een nieuwe tv-commercial waarin raceheld Max Verstappen in zijn Formule 1-racewagen de boodschappen bezorgt. Dat zullen in de dagelijkse praktijk medewerkers uit de lokale Jumbo-filialen doen.
Jumbo - Thuisbezorgen | Jumbo Supermarkten
Lees ook
-
9
+Jumbo verliest marktaandeel, keerpunt in de ontwikkeling van de gele formule 9 apr 2023
-
0
+Marktaandeel Albert Heijn groeit, Jumbo groeit nog harder en Aldi en Lidl verliezen 20 jan 2021
-
0
+Rechter schrapt boete: ‘Picnic-filmpje met Max Verstappen is parodie’ 2 jun 2020
-
0
+Max Verstappen-grapje kost Picnic €150.000 26 apr 2018
- 1 Picnics grapje met Verstappen kan €350.000 kosten 25 jan 2017
Vandaag verwijderde Picnic het filmpje met de 'namaak-Max' weer van YouTube, meldt Distrifood.
Het management van Max Verstappen kon het 'grapje' niet waarderen en vond dat er sprake was van oneigenlijk gebruik van het beeldmerk van Verstappen.
Nou dat had wel wat ludieker gekund.
Onlinesuper Picnic reageerde razendsnel op de nieuwe Jumbo-reclame, met een eigen Max-Verstappen-bezorgt-de-boodschappen-filmpje. Volgens Distrifood past het filmpje in een 'guerrilla-campagne' waarbij Picnic de populariteit van Max Verstappen, die persoonlijk door Jumbo gesponsord wordt, gebruikt om zelf meer naamsbekendheid te genereren.
Het management van Max Verstappen blijkt weinig gecharmeerd van de Picnic-parodie, en overweegt juridische stappen. Supermarkt Jumbo heeft geen problemen met de 'ludieke inhaker'. "Nee hoor, we vinden het niet flauw en we zijn zeker niet boos", klinkt het vanuit Veghel.