Maaltijdboxenbezorger HelloFresh verdubbelt zijn omzet, maar ook het verlies ten opzichte van vorig jaar. Daarmee is HelloFresh de onderneming met de sterkste omzet- én verliesgroei binnen moederbedrijf Rocket Internet. Rocket Internet kwam over de eerste 6 maanden van dit jaar uit op een verlies van €617 miljoen. Het verlies bij HelloFresh verdubbelde van €28,5 miljoen naar €52,9 miljoen. De omzet groeide van ruim €112,5 miljoen tot €291,5 miljoen. HelloFresh had begin juli 812.000 actieve klanten, ook een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Het aantal bestellingen groeide met ruim 140% tot 44,8 miljoen maaltijddozen.
Retailnews - ?HelloFresh verdubbelt omzet én verlies
Lees ook
- 1 Maaltijdbox vooral in trek bij jongeren 20 jul 2023
-
4
+HelloFresh spint garen bij coronacrisis 2 dec 2021
-
26
+Vriesverse maaltijdbox met gemaksstomer wil Europa veroveren 20 nov 2020
-
3
+Beursgang HelloFresh gaat maximaal €357 miljoen opleveren 23 okt 2017
-
1
+Marqt op weg naar nettowinst in 2017 28 jul 2017
Het is de zgn. geconsolideerde winst (verlies) en slechts wereldwijd inzoverre het Duitse HelloFresh in Duitsland, Nederland, België, Australië, Engeland, Amerika en Oostenrijk actief is.
De hoge kosten hebben we hier al eens uitgelegd: zo snel mogelijk groeien, gokken op het vasthouden van klanten en daarna cashen in oude markten en voortdurende doorgroeien naar nieuwe met dezelfde strategie. Het gekke is dus dat deze bedrijven veel waard kunnen zijn, maar geen cent winst maken.
Klanten werven kost ca. €100 per nieuwe. En dan weet je nog niet of'ie blijft. Vandaar dus die hoge kosten.
Tip: klik op de tags bij artikelen. Dat laat vaak veel verder duidend nieuws bij een los nwsfeitje zien.
Redactie, gaat het om omzet en verlies van het bedrijf wereldwijd?