Omdat onbekend is met hoeveel aandacht McDonald's zijn ingrediënten selecteert en inkoopt, besloot de hamburgerketen dat maar eens open en bloot online te zetten. McDonald's daagde een aantal culinaire grootheden uit om onderzoek te doen naar de herkomst van de ingrediënten voor een aantal van de 'iconen' op het menu. Zo ging Jaimie van Heije, eigenaar van het gelijknamige restaurant in Ouderkerk aan de Amstel, met de Big Mac aan de slag. Hij bereidde vervolgens met de ingrediënten van de Big Mac een verrassende steak tartare.

Deze week gaat het filmpje online waarin Ruben Dekker, Chef de Cuisine van restaurant Le Garage in Amsterdam, op stap gaat naar de Limburgse slavelden om meer te weten te komen over de ingrediënten van de McDonald’s Salades. Hij maakt in de 'challenge' van de ijsbergsla een ijskoude gazpacho.



"De topchefs nemen een kijkje in de keten van McDonald’s en gaan bij de telers, boeren en leveranciers op zoek naar de kwaliteit en herkomst van de ingrediënten van iconische McDonald’s producten. De topchefs nemen de kwaliteit en herkomst kritisch onder de loep en zij kunnen ongecensureerd hun mening geven”, aldus Eunice Koekkoek, Manager Corporate Communicatie bij McDonald’s Nederland in het persbericht.

Het concept en de uitvoering van de video's is van LifeHunters, die eerder al eens culi's echte McDonald's hapjes voorzetten als pure culi-bereidingen.
Dit artikel afdrukken