Gisteren werd het nieuwe logo van fusiebedrijf Ahold Delhaize alvast aangebracht op het Ahold-hoofdkantoor in Zaandam. Vanaf vandaag is de fusie officieel en hebben beide bedrijven een gezamenlijke notering op de Amsterdamse beurs. Het nieuwe logo combineert de aloude symbolen van beide fusiebedrijven in een nieuwe kleur: groen. Het Ahold-logo - met kroon - en de leeuw van het Delhaize-logo smelten samen. Daarmee geeft de organisatie aan "te willen kapitaliseren op de sterke historie en waarden, de complementaire cultuur en de geografische verbondenheid van beide organisaties". Koning Willem Alexander gaf toestemming voor het mogen blijven voeren van het predicaat 'Koninklijk'.
De Orkaan - Not Found | De Orkaan
Lees ook
-
0
+Voor eerste identieke huismerken kijkt AH bij Delhaize de kunst af 17 jan 2018
- 0 ‘Ahold Delhaize is een feit’ 14 mrt 2016
- 6 Delhaize houdt meest verse producten nog even achter 19 aug 2015
- 11 Waarom dalen de koersen van Delhaize en Ahold? 26 jun 2015
- 4 Akkoord over fusie Ahold Delhaize 24 jun 2015
'Wat gaat er veranderen nu de fusie een feit is?' Volgens topman Dick Boer 'niet veel', als het aan hem ligt. RetailDetail neemt de impact onder de loep, in 5 'pertinente vragen' en antwoorden:
1. Hoe snel wordt de impact voelbaar?
2. Leidt de fusie tot lagere prijzen?
3. Wordt het Delhaize-assortiment afgeslankt?
4. Behoudt de groep de Albert Heijnformule in België?
5. Behouden ondernemers hun bewegingsruimte?
Ahold wil de vreugde over de fusie ook delen met de klanten van Albert Heijn.
Door middel van een briefje en een Belgische lekkernij worden de klanten op de hoogte gesteld van de samensmelting.
"Dat begint lekker.
We hebben goed nieuws. Albert Heijn en Delhaize worden familie. En om dat te vieren trakteren we vandaag op heerlijke bonbons van Belgische chocolade."
In de paginagrote advertentie in de Telegraaf laat Ahold ook weten meer Belgische producten in de schappen te gaan leggen. "Dat is het voordeel van samenwerken".
De eerste dag deed het nieuwe aandeel het goed: de koers steeg met 1,2%.