Dat ontdekte marktonderzoeker Mintel in een enquête onder 1.767 Amerikanen die in de voorgaande drie maanden een of meer hamburgers hadden gegeten.

Van deze mensen zei 62% dol op hamburgers te zijn en altijd hamburgers te willen blijven eten, ondanks de recente waarschuwing van de WHO over rood vlees. Ook bij de Millenials-generatie is de hamburger in trek, ondanks dat zij aangeven dat voor hen het gezondheidsaspect de belangrijkste factor is bij het uitkiezen van een restaurant. Wel zouden zij graag gezondere hamburgers zien, waarin rundvlees wordt vervangen door kip of kalkoen.

Consumenten staan volgens Mintel wel meer open voor vlees dat goed voor ze is, maar ook waar ze zich goed over kunnen voelen. Zo zei 80% van de ondervraagden bereid te zijn om meer te willen betalen voor een hamburger die met kwalitatief hoogstaande producten is gemaakt. Daarnaast geeft 59% aan te willen weten wat de herkomst van het vlees is en 43% wil meer grasgevoerd vlees op het menu.
Dit artikel afdrukken