De maaltijdboxenleverancier blijft wekelijks 3 of 5 maaltijden aanbieden, maar geeft wel de mogelijkheid om daarbinnen veranderingen door te voeren. De klant kan voortaan uit 8 recepten kiezen. De 3 verschillende boxen, de Originalbox, Veggiebox en Familybox, blijven gewoon bestaan.

“We willen mensen lekker en gezond laten eten. We willen de manier waarop er gegeten wordt, veranderen. Het kan gezonder, gevarieerder en gemakkelijker dan hoe de meeste mensen nu eten”, aldus Maartje Frederiks, oprichter HelloFresh Nederland en België. “Onze klanten gaven aan de mogelijkheid te willen hebben om te kiezen uit verschillende maaltijden. Kiezen is ideaal wanneer je bijvoorbeeld voor een bepaald ingrediënt allergisch bent of simpelweg iets niet lust of niet lekker vindt.”

De nieuwe keuzevrijheid is het rechtstreekse gevolg van het klantentevredenheidsonderzoek dat HelloFresh begin dit jaar uitvoerde na een stortregen van klachten. 'Meer keuze' bleek bovenaan de wensenlijst te staan; tegen de agressieve marketing - een ander 'pijnpunt' - nam de ACM deze week maatregelen. Ook lijkt HelloFresh met de keuzemogelijkheden te reageren op de formule van concurrent Marley Spoon. Deze maaltijdbox laat zijn klanten zelf de te leveren maaltijden en recepten uitzoeken bij de bestelling.
Dit artikel afdrukken