Volgens een klant voegt Starbucks teveel ijs toe in zijn koude dranken. De klant diende een claim van $5 miljoen in.
Stacy Pincus eist voor de rechtbank van Northern Illinois $5 miljoen van Starbucks. Ze beschuldigt de keten van het bedriegen van klanten met de hoeveelheid drank, zodat ze meer betalen voor hun drankje dan het eigenlijk waard is. Door het toevoegen van veel ijs bevatten de bekers immers een kleinere hoeveelheid van de drank zelf. Pincus vindt dat Starbucks grotere bekers moet gaan gebruiken.
De rechtszaak is aangespannen als een zogeheten 'Class Action'-zaak, waarmee Pincus iedereen wil vertegenwoordigen die de afgelopen 10 jaar een koude drank heeft gekocht bij Starbucks.
"Onze klanten begrijpen en verwachten dat ijs een essentieel onderdeel is van een 'iced beverage', zegt Starbucks woordvoerder Jaime Riley tegen NBC News in een reactie op de rechtszaak. "Als een klant niet tevreden is met zijn drankje, zullen we graag een nieuwe voor hem maken.”
In maart werd Starbucks ook al voor het gerecht gedaagd, omdat de koffieketen systematisch te weinig melk in zijn lattes zou gebruiken.
Dit artikel afdrukken
De rechtszaak is aangespannen als een zogeheten 'Class Action'-zaak, waarmee Pincus iedereen wil vertegenwoordigen die de afgelopen 10 jaar een koude drank heeft gekocht bij Starbucks.
"Onze klanten begrijpen en verwachten dat ijs een essentieel onderdeel is van een 'iced beverage', zegt Starbucks woordvoerder Jaime Riley tegen NBC News in een reactie op de rechtszaak. "Als een klant niet tevreden is met zijn drankje, zullen we graag een nieuwe voor hem maken.”
In maart werd Starbucks ook al voor het gerecht gedaagd, omdat de koffieketen systematisch te weinig melk in zijn lattes zou gebruiken.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
De Californische rechtbank verklaarde de class action suit niet ontvankelijk. Volgens de rechter weet een klant die bij Starbucks binnenstapt en een ijsdrank bestelt hoe groot de beker is waarin het drankje geserveerd wordt en dat een deel van de drank uit ijs bestaat. "No reasonable consumer could be confused by this", aldus de rechter.
De rechter wees ook op een eenvoudige oplossing: "Maar zoals kinderen al leren, kunnen consumenten de hoeveelheid van de drank die ze bestellen, vergroten door deze 'zonder ijs' te bestellen." Bovendien laat Starbucks gewoon zien dat er ijs in zijn drankjes zit - ze worden immers in doorzichtige bekers geserveerd.
Als ik Starbucks was, stapte ik naar een ISDS instelling en klaagde de USA aan voor het wangedrag van deze Amerikaanse burger.....
Niemand wordt met een pistool op het hoofd gedrukt verplicht om koffie (met melk of ijs) bij *bucks te bestellen en te betalen toch?
Wat is er mis met een lokaal brunch/lunch cafeetje?
Hier kom je bovendien veelal de lokale bevolking tegen en niet de doorsnee toerist.
Niets zo gemoedelijk als dat, krantje erbij en wat lullen met buurtbewoners.
Tip voor toeristen die naar Canada gaan: ga naar Tim Horton's.
Snellere, klantvriendelijkere bediening. En vooral ook in kleinere plaatsen te vinden.
Daarentegen snap ik de aanklager ook wel weer, is z'n type workaholic met de mentaliteit tijd is geld (en je bijkans zou wurgen omdat jij voor hun in de rij te lang moet nadenken over je bestelling).
Van de andere kant beangstigt dit soort berichtgeving me weer wel immers in NL moet je in de spits ook niet te lang treuzelen over je bestelling immers dan priemen meer dan een dozijn ogen in je rug.
Ach ach ach, het is zo moeilijk om vooraf te vragen of ze wat minder ijs in je drankje willen doen als je gaat bestellen he?????????????????? Nee, klagen achteraf en dan hopen dat je er geld aan overhoudt, dat is DE manier. Geen wonder dat dit soort grote bedrijven graag het TTIP/TTP enz erdoor gedrukt willen zien....................