Koffieketen Starbucks gaat zijn dienstverlening vergaand personaliseren met nieuw te ontwikkelen technologie. Directeur technologie Gerri Martin-Flickinger wil herkenningssoftware installeren die de klant herkent bij het benaderen van de drive-through. "Terwijl je aan komt rijden tonen we je bestelling al op het scherm en groet de barista je bij naam", voorziet Flickinger. Dit zou in de komende maanden en jaren realiteit moeten worden.

Starbucks mikt in alle aspecten van zijn dienstverlening op nieuwe technologieën; zo loopt de koffieketen in de VS ver op de concurrentie voor met zijn mobiele bestel- en betaalsysteem, meldt Bloomberg. Volgens Starbucks verloopt 21% van alle betalingen in de VS inmiddels digitaal; het landelijk gemiddelde van de 'digital wallet' is 2,1%.

Succesfactoren achter het succesvolle betalen-per-mobiel zijn het automatische loyaliteitsprogramma (gratis koffie en andere extraatjes) en de optie dat mobiele bestellers de rij mogen overslaan. Verder werkt Starbucks aan het smart maken van zijn apparatuur, zoals een espressomachine die online de nieuwste brouwstanden voor elk type koffie ontvangt.
Out-of-Home - Elke Starbucks moet naam klant kennen
Reageer
  • Deel
Druk af