Snoep zelf is voor snoep de beste marketing. Daaruit volgt voor tegenstanders logisch beleid, vindt Wouter Klootwijk.
Kinderlokkerij moet streng verboden worden. De Alliantie Stop Kindermarketing vraagt de Tweede Kamer vandaag om hulp.
Er zijn, behalve fabrikanten van snoep, suikerzuivel en gesuikerde ontbijten, waarschijnlijk weinig mensen die het oneens zijn met de Alliantie.
Maar de antimarketingbeweging gaat ergens aan voorbij.
Gisteren in snoepwinkel Kruidvat geweest die zich drogisterij noemt. Er staat een groot scheporgel. Zo noemen vaklui in snoep het meubel met vakken waaruit klanten zelf snoep kunnen scheppen. Het valt op dat het assortiment vaak wordt aangepast met telkens nieuwe snoepsoorten. Ik zag prachtige nieuwe veelkleurige varianten. De ontwerpers begrijpen de latente begeerte en maken er de mooiste werken voor.
Schitterende pinguinnetjes
Drama. Een jonge moeder kreeg haar kleine kind niet voorbij het snoeporgel, het kind had de werkelijk schitterende veelkleurige nieuwe pinguinnetjes ontdekt. Gillen, schreeuwen, op de grond liggen. De moeder volhardde, dat wel, maar bijna had ik voor haar het hele snoeporgel omgegooid in de winkel.
Want het snoep zelf is voor snoep de beste marketing. En ga daar maar eens aan beginnen. Snoep verbieden.
Fotocredits: reclame voor Ikea scheporgel, Foodlog Media
Dit artikel afdrukken
Er zijn, behalve fabrikanten van snoep, suikerzuivel en gesuikerde ontbijten, waarschijnlijk weinig mensen die het oneens zijn met de Alliantie.
Maar de antimarketingbeweging gaat ergens aan voorbij.
De ontwerpers begrijpen de latente begeerte en maken er de mooiste werken voorScheporgel
Gisteren in snoepwinkel Kruidvat geweest die zich drogisterij noemt. Er staat een groot scheporgel. Zo noemen vaklui in snoep het meubel met vakken waaruit klanten zelf snoep kunnen scheppen. Het valt op dat het assortiment vaak wordt aangepast met telkens nieuwe snoepsoorten. Ik zag prachtige nieuwe veelkleurige varianten. De ontwerpers begrijpen de latente begeerte en maken er de mooiste werken voor.
Schitterende pinguinnetjes
Drama. Een jonge moeder kreeg haar kleine kind niet voorbij het snoeporgel, het kind had de werkelijk schitterende veelkleurige nieuwe pinguinnetjes ontdekt. Gillen, schreeuwen, op de grond liggen. De moeder volhardde, dat wel, maar bijna had ik voor haar het hele snoeporgel omgegooid in de winkel.
Want het snoep zelf is voor snoep de beste marketing. En ga daar maar eens aan beginnen. Snoep verbieden.
Fotocredits: reclame voor Ikea scheporgel, Foodlog Media
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Het water loopt me in de mond....
Enno
Snoep-designers bestaan dus ook ! Wat een raar vak !
""En ga daar maar eens aan beginnen. Snoep verbieden."'
Een hele dikke duim voor die moeder die volhield, alleen zo leer je je kinderen wat het woord "nee" betekent en krijg je ze vanzelf voorbij die mooie kleurtjes zonder gegil. Zolang moeders er niet aan toegeven en een (paar) snoepje(s) geven wanneer zij de tijd ervoor achten leren kinderen dat snoep geen eten is.
Het Duitse wetenschapsprogramma Quark & Co heeft over dit onderwerp een aardige video gemaakt, Marketing für Kinder
Mooi woord - scheporgel.
En ook leuk om weer eens Quark & Co te bekijken, heerlijk nerdenvoer.