De Amerikaanse koffieketen Starbucks zou klanten misleiden door systematisch te weinig melk te serveren. Twee Amerikaanse klanten slepen Starbucks daarom voor de rechter.

Volgens de aanklacht vullen barista's de melkkan die gebruikt wordt om melk te stomen niet tot aan de rand, maar tot een door het hoofdkantoor in 2009 aangegeven lijn. Zo bespaart het bedrijf "systematisch" 25% van de melk die op koffiekaart wordt beloofd.

Alle filialen van de keten zouden dit systeem gebruiken, schrijft Time. De bekers zouden niet eens groot genoeg zijn voor het beloofde volume.

Door te bezuinigen op een van de duurste ingrediënten van de latte, de melk, heeft Starbucks jarenlang flink wat kosten kunnen besparen, zeggen de klagers. Als zij in het gelijk worden gesteld, kunnen in een zogeheten 'Class Action' alle Amerikanen die ooit een latte hebben gekocht meeprocederen in hun zaak tegen Starbucks.

Starbucks laat weten op de hoogte te zijn van de aanklacht, maar deze ongegrond te vinden. "Wij serveren onze klanten met trots hoogwaardige dranken die ter plaatse bereid worden. Wij informeren onze klanten dat ieder drankje anders is en ook in volume kan variëren."
Time - Two Customers Are Suing Starbucks for Allegedly Underfilling Lattes
Reageer
  • Deel
Druk af