Drie kwart van de Britten ondersteunt het plan om voor 21.00 uur ’s avonds geen reclame voor junk food uit te zenden en de helft van de Britten is voor het invoeren van een suikertaks. Dit blijkt uit onderzoek van Cancer Research UK. Daarnaast vindt 69% van de mensen dat de hoeveelheid reclame online verminderd moet worden en 66% er geen korting moet worden gegeven op junk food.

Ruim 82% van de Britten ziet kinderobesitas als een probleem. Zes op de tien Engelsen onderschat hoeveel mensen in Groot-Brittannië obees zijn. Momenteel is 1 op de 5 kinderen te dik op het moment dat ze naar school gaan. Tegen de tijd dat ze school verlaten is dat 1 op de 3. Dit is waarom Cancer Research UK de overheid stimuleert om actie te ondernemen om kinderen te beschermen.

Alison Cox, van Cancer Research UK: “Junk food is overal. Kinderen worden gebombardeerd met reclame door ze te verleiden met mooie kleuren en cartoonfiguren. Junkfood is goedkoop en zit vol met extra calorieën, dus er zijn sterke maatregelen nodig om kinderen te beschermen tegen deze voedingsmiddelen. We zijn het aan de kinderen en toekomstige generaties verplicht om ziektes die gepaard gaan met obesitas en overgewicht en te voorkomen zijn, te verminderen.”
Public back ban on children?s junk food advertising | Cancer Research UK Cambridge Institute
Reageer
  • Deel
Druk af