Autofabrikant BMW zet in op eigen digitale technologie als tegenwicht tegen bedrijven als Apple en Google die zich in de automotive sector begeven met 'connected' auto's. Binnen enkele maanden moet de cloud-based BMW Connected service gebruikersklaar zijn. De digitale assistent zoekt bijvoorbeeld een restaurant in de buurt waar nog plaats is, reserveert daar en geeft meteen de routebeschrijving door.

"We hebben de juiste bouwstenen in huis om in dit spel te overleven", zegt Dieter May, hoofd van de digital services afdeling van BMW. "We weten nog niet hoe het uit gaat pakken. Ik denk dat niemand 5 jaar geleden wist hoe het smartphone-spel uit zou gaan pakken." BMW kocht vorig jaar samen met Audi en Daimler de navigatie- en kaartentak van Nokia. Op dit moment lopen gesprekken met o.m. weervoorspellers om nog meer content toe te voegen, meldt Bloomberg .Ook kan de service taken uitvoeren zoals het alvast aanzetten van de verwarming thuis.
Bloomberg - BMW to Roll Out Restaurant-Booking Digital Helper Within Months
Reageer
  • Deel
Druk af