Oprah Winfrey heeft een belang genomen in de kwakkelende afvalcoach Weight Watchers. De beurs reageerde meer dan enthousiast. De koers ging gisteren over de kop.
Oprah Winfrey heeft een belang van 10% in het wereldwijd dieetbedrijf heeft genomen. Ze wordt tevens commissaris. Het bedrijf maakte dat gisteren bekend.
"Ik geloof erg in het concept, daarom ben ik ingestapt en wil ik onderdeel uitmaken van de evolutie van het bedrijf", zegt Oprah. De wereldberoemde TV-personality is van waarde voor de Weight Watchers-afvalmethode (het tellen van calorieën) omdat die haar van haar overgewicht zou hebben afgeholpen.
De aandeelhouders van het beursgenoteerde Weight Watchers zagen dit jaar de koers van hun aandeel met 73% dalen. Het klantenbestand loopt leeg omdat er geen aanwas is van jongere mensen. Zij gebruiken apps om aan hun gewicht te werken.
Teruglopende inkomsten dwongen het bedrijf $100 miljoen aan kosten schrappen. Weight Watchers bestaat sinds 1963 en staat voor de uitdaging zichzelf opnieuw uit te vinden voor de 21e eeuw. Het wil zich richten op het coachen van een gezonder leven en niet op afvallen alleen.
Fotocredits: Oprah, aphrodite-in-nyc
Dit artikel afdrukken
"Ik geloof erg in het concept, daarom ben ik ingestapt en wil ik onderdeel uitmaken van de evolutie van het bedrijf", zegt Oprah. De wereldberoemde TV-personality is van waarde voor de Weight Watchers-afvalmethode (het tellen van calorieën) omdat die haar van haar overgewicht zou hebben afgeholpen.
Jongere mensen gebruiken apps om aan hun gewicht te werken.Oprah verwierf een optie om nog 5% van de aandelen te kopen. Het nieuws van haar betrokkenheid deed het aandeel sluiten op $13,92, terwijl het opende op $ 6,79. Een stijging dus van 105%.
De aandeelhouders van het beursgenoteerde Weight Watchers zagen dit jaar de koers van hun aandeel met 73% dalen. Het klantenbestand loopt leeg omdat er geen aanwas is van jongere mensen. Zij gebruiken apps om aan hun gewicht te werken.
Teruglopende inkomsten dwongen het bedrijf $100 miljoen aan kosten schrappen. Weight Watchers bestaat sinds 1963 en staat voor de uitdaging zichzelf opnieuw uit te vinden voor de 21e eeuw. Het wil zich richten op het coachen van een gezonder leven en niet op afvallen alleen.
Fotocredits: Oprah, aphrodite-in-nyc
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Dat is helemaal niet zo gek gekozen van Oprah, want de aanpak van de Weight Watchers is een van de weinige (commerciële) dieetprogramma waarvan een blijvend effect is aangetoond. Namelijk door een recente studie van Johns Hopkins Medicine.