Deze reclame hangt op dit moment in de bushokjes. Wordt kaas er lekkerder van?
Shampoo is bedoeld om je haar schoon te maken, maar wordt verkocht als een middel om je mooi te maken en daardoor beter in de relatiemarkt te liggen.
Auto's zijn bedoeld om je van A naar B te brengen, maar worden verkocht als middel om je interessanter te maken dan je buurman, buurvrouw, vrienden, vriendinnen en collega's.
Daarom worden shampoos en auto's sex meegegeven.
Met kaas lijkt nu hetzelfde te gebeuren. Billen, borsten en zelfs een geëmancipeerd gesuggereerde piemel.
Onze vraag: denk je nu dat je meer sjans krijgt van Milner?
Fotocredits: NS en busstation Utrecht, Foodlog Media
Dit artikel afdrukken
Auto's zijn bedoeld om je van A naar B te brengen, maar worden verkocht als middel om je interessanter te maken dan je buurman, buurvrouw, vrienden, vriendinnen en collega's.
Daarom worden shampoos en auto's sex meegegeven.
Met kaas lijkt nu hetzelfde te gebeuren. Billen, borsten en zelfs een geëmancipeerd gesuggereerde piemel.
Onze vraag: denk je nu dat je meer sjans krijgt van Milner?
Fotocredits: NS en busstation Utrecht, Foodlog Media
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Media was er vroeger (geen internet) om mensen te informeren over zaken die spelen in de wereld.
Journalist was een vak die met heel veel trots werd uitgevoerd. Vandaag de dag is media zorgen dat de adverteerder tevreden is, die zorgt voor inkomen en daar gaat het vandaag de dag om (geld)
Ik had er ook al naast staan fronzen. Sex sells natuurlijk... maar in het rijtje kaas-Hollanders-koe-wei-melk vind ik hem apart. Maar we hebben het er ineens wel over hier op Foodlog, in de kroeg, in de auto als je langsrijdt...
Stond er niet achter de naam van correspondent Geer Janssen, dattum in het onderwijs zit, dan zou ik het niet zeggen. Maar die fout alsmaar. Media is meervoud. Medium enkel.
Foodlog, wat zit u dwars? Reclame is ondoorgrondelijk. Milner had ook Helwegen kunnen inhuren, maar die doet al vis.
Wat ik graag weten wil: wat is het effect van reclame? Per uiting, niet in het algemeen.
Nooit worden makers van reclame door opdrachtgevers ter verantwoording geroepen. Of: mijn geld terug. Waarom niet?
En het is een vak DAT, niet die.
Vroeger konden mensen in het onderwijs ook foutloos schrijven.
Milner heeft toch al heel lang deze suggestieve reclame?
Dit filmpje is in 2010 geupload, en ik ken deze campagne uit de tijd dat ik nog tv keek, en dat is lang geleden.
Het is om de "pittigheid" te illustreren, als ik het goed begrijp.