Woordvoerder Christine Braun vertelt dat Lidl een zogenaamde cross-mediale campagne is gestart die "niemand in Nederland kan ontgaan."

In abri's, radio en tv-commercials en online specials gaat Lidl A-merken naast Lidl-huismerken presenteren, "waarbij vooral het prijsverschil wordt benadrukt".

Harde confrontatie
Een dergelijke campagne is opmerkelijk. Een van de ongeschreven regels op het gebied van marketingcommunicatie is het niet noemen van de concurrent, maar slechts laten zien waarin je beter bent. Lidl durft de confrontatie hard aan. Braun: "Wij geloven dat goede kwaliteit ook betaalbaar kan zijn. Wij verkopen niet voor niets alleen maar onze eigen merken. Daarmee hebben wij alles in eigen hand en kunnen wij onze belofte waarmaken. De Consumentenbond bevestigde dat onlangs nog in de prijspeiling van de supermarkt huismerken. ‘Lidl is de goedkoopste’. Daar zijn wij trots op." aldus Braun.

'Even lekker'
De campagne is voorafgegaan door een testpanel van 100 consumenten. Zij vergeleken populaire Lidl- producten met vergelijkbare A-merken in een serie blinde proeverijen. Volgens Braun bleek daaruit dat nagenoeg alle panelleden beide producten lekker vinden. "Echter", zegt Braun, "onze producten zijn veel goedkoper. De keuze is dus aan de klant."

Lidl liet ons weten dat de reclamecampagne voor de huismerken loopt tot medio september.

Fotocredits: Lidl Nederland
Dit artikel afdrukken