Zaterdag aanstaande opent Cheap & Budget zijn eerste vestiging. De Bestevaerstraat in Alkmaar krijgt de primeur.
Djenyse van Wijk is een van de initiatiefnemers van het nieuwe concept Cheap & Budget. Zij vertelt Distrifood dat de formule gebaseerd is op de verkoop van restpartijen. Cheap & Budget verkoopt onder meer producten met een nog maar korte THT, seizoensgebonden waren en verpakkingen met een grafisch foutje.
Achterstandswijken
Van Wijk: "We kopen in bij zowel Nederlandse als buitenlandse leveranciers en willen een echte discountsuper zijn. Doordat we de restpartijen goedkoop kunnen inkopen, vragen we scherpe prijzen voor onze producten. Het assortiment zal wekelijks verschillen, afhankelijk van het aanbod van fabrikanten. We willen ook veel onbekende, buitenlandse producten aan de man brengen. Om klanten hiermee kennis te laten maken, gaan we in de winkel proeverijen houden."
Als Cheap & Budget aanslaat, wil de formule met vestigingspunten komen in achterstandswijken in andere steden.
Fotocredits: logo Cheap & Budget
Dit artikel afdrukken
Achterstandswijken
Van Wijk: "We kopen in bij zowel Nederlandse als buitenlandse leveranciers en willen een echte discountsuper zijn. Doordat we de restpartijen goedkoop kunnen inkopen, vragen we scherpe prijzen voor onze producten. Het assortiment zal wekelijks verschillen, afhankelijk van het aanbod van fabrikanten. We willen ook veel onbekende, buitenlandse producten aan de man brengen. Om klanten hiermee kennis te laten maken, gaan we in de winkel proeverijen houden."
Als Cheap & Budget aanslaat, wil de formule met vestigingspunten komen in achterstandswijken in andere steden.
Fotocredits: logo Cheap & Budget
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Een fijner idee vind ik dat van Kronan, een supermarkt in Ijsland. Die besloten om een experiment te doen, waarbij in plaats van verlopen voedsel weg te gooien, ze het aanboden tegen een fikse korting. De vervaldatums bleken de mensen niet af te schrikken.
Wellicht gaan ze het experiment omzetten in dagelijks beleid, staat nu te lezen. Waarom ik het fijner vind, is omdat iedereen - zonder onderscheid van rank of stand - er verder gewoon de inkopen kan doen.
@Steven; daar is die supermarkt niet uniek in. De supermarkten in Nederland doet dit al jaren. Zo plakt Albert Heijn er een sticker op met een korting van ik geloof 35%.
Het zal wel het meest de ongezonde bagger zijn, zoals het meeste uit een supermarkt overigens.
Wel eens een supermarkt slavink geprobeerd?
Paul #3, waar slaat je: "Het zal wel het meest de ongezonde bagger zijn, zoals het meeste uit een supermarkt overigens.
Wel eens een supermarkt slavink geprobeerd?" op?
Steven#1 e.a.
Delhaize gebruikt daar een mooie, typisch Vlaamse uitdrukking voor; “afslag voor snelle verkoop". Dagelijks.
Ga 2de of 3e kerstdag vroeg naar Delhaize. Haas, fazant, bosvarken, reebout etc. etc. voor soms minder dan de helft van de prijs. Moet weg. Een mooie kans voor tafel en diepvries.