Bestuursvoorzitter Paul Polman van Unilever steunde zojuist de tegen armoede strijdende 'linkse' Paus Franciscus. Pikant detail: aanleiding is het bezoek van de Paus aan de VS.
In het kader van het bezoek van de Paus aan de VS is de website charity has no boundaries geopend. Katholieke instellingen voor goede doelen hebben de site in de lucht gebracht om mensen een welkomstboodschap voor de kerkelijk leider achter te laten, ongeacht waar hij of zij vandaan komt of vanuit welk geloof dat gebeurt.
Je kunt een foto, bericht of video op de site achterlaten. Franciscus krijgt een compilatie van de boodschappen tijdens zijn bezoek aan de stad New York.
De voorzitter van de levensmiddelen- en zeep- en persoonlijke verzorgingsproducten multinational verwelkomt de Paus in zijn strijd tegen armoede in al zijn vormen via een tweet.
Fotocredits: Paul Polman, Unilever
Dit artikel afdrukken
Je kunt een foto, bericht of video op de site achterlaten. Franciscus krijgt een compilatie van de boodschappen tijdens zijn bezoek aan de stad New York.
De voorzitter van de levensmiddelen- en zeep- en persoonlijke verzorgingsproducten multinational verwelkomt de Paus in zijn strijd tegen armoede in al zijn vormen via een tweet.
Thank you @Pontifex for your call to action to end poverty in all forms. #WelcomeThePope http://t.co/YjaJd96KDj
— Paul Polman (@PaulPolman) July 30, 2015
Fotocredits: Paul Polman, Unilever
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Het streven is goed nu de praktijk nog.
Op het gebied van microplastics in cosmetica heeft Unilever in ieder geval een stevig standpunt.
Lijkt mooi. Maar ik vertrouw het niet. Om te beginnen wat is er links aan om iets tegen de armoede te doen? Armoedebestrijding is belangrijk. Maar de motieven erachter zijn even belangrijk.
Hanneke, waarom zijn de motieven erachter zo belangrijk? Ik heb altijd het idee dat de mensen die geholpen worden daar anders over denken.
Albert#1
Wat betreft “het stevig standpunt op gebied van cosmetica” verwijs ik je naar de staart van deze reactie..
Een bedrijf dat ‘beleving’ boven kwaliteit en producteerlijkheid laat gaan, is geen vertrouwen waard. Unilever gaat voor haar aandeelhouders over ethische grenzen met voedselmodificatie, waarbij ze suggestief niet bestaande productzuiverheid suggereert, en een gering ingrediëntbestanddeel voert als productnaam op pak, blik en fles.
Dat de werkelijkheid met een loep te lezen is, werkt niet in een winkel.
Polman als marketeer voelt scherp aan, dat adhesie betuigen aan de Paus een beetje afstraalt op Unilever. Goed voor de sales.
Enkele jaren geleden kwam Unilever in het nieuws met grootschalig gratis vertrekking van prefab kindervoedsel in India, om onder de mom van liefdadigheid moeders los te weken van hun traditionele kookwijze, om zo afhankelijkheid te creëren. Kwam terecht veel kritiek op.
En Unilever begaf zich een paar jaar geleden ook in India succesvol op een twijfelachtig ‘discriminatoire’ cosmeticamarkt met zijn prut om de beter gesitueerde Indiër ‘blanker’ te maken.
En het onderscheid met de donker gekleurde lagere kasten, wat scherper aan te ‘kleuren’..
Want ‘blank’ geeft blijk van rijkdom en succes. Unterschied muss sein…
Dus een combinatie van pauselijk altruïsme en Unilever ?
error