De oerhollandse HEMA zoekt nog meer de aansluiting bij de gehaaste consument die aan het eind van de dag ook nog even haar versboodschappen wil doen. De winkel streeft er naar zelfs aan het eind van de dag voldoende vers brood, vleeswaren en gebak in de schappen te hebben. Om verspilling te voorkomen, introduceert HEMA, als eerste in Nederland, een happy hour. Een uur voor sluitingstijd krijgen klanten 25% procent korting op dagversproducten.
Om de klanten nog meer gemak te bieden vergroot HEMA bovendien het assortiment avondmaaltijden en komt er een wekelijkse folder voor versproducten. Hiermee wil HEMA vers en eerlijk voedsel voor meer mensen bereikbaar maken, meldt Distrifood.

Sinds de HEMA een paar jaar geleden met versproducten begon, hebben 212 HEMA-vestigingen een volledige versafdeling ingericht.

Alles voor de klant
HEMA speelt hiermee in op de trend dat klanten steeds meer boodschappen doen aan het einde van de dag. Met het happy hour probeert de winkelketen klanten te trekken, die in de supermarkten misschien wel tegen lege schappen aanlopen. Uit de pilot (die bij 4 vestigingen plaatsvond), bleek niet alleen dat HEMA méér klanten binnenhaalde, maar ook dat deze meer andere producten uit het assortiment kochten. Bijkomend voordeel was dat HEMA minder derving in de versproducten had. Een duidelijk voorbeeld van een win-win situatie dus.

Bij Hema ga je dus voortaan lekker laat net voor het eten langs én je koopt er bijvoorbeeld ook nog even een onderbroek. Bij AH en de Lidl doen ze dat net andersom, maar zonder die leuke korting.

Fotocredits: ‘DSCN3550’ Emma Line
Dit artikel afdrukken