Bierbrouwer Heineken lanceert een nieuwe horeca-formule. Het Loca Amstel Foodcafé moet het gat tussen de horecasegmenten café en restaurant opvullen.
Op 2 mei opent Heineken de eerste vestiging van Loca Amstel Foodcafé in Haarlem. De biergigant wil de komende tijd meerdere foodcafé's openen over heel Nederland. Loca speelt volgens Heineken in op de landelijk sterk toenemende behoefte aan horecazaken die zich positioneren tussen cafés en restaurants.
Franchise
Heineken trekt franchisers aan om de foodcafés te runnen. De opening van de eerste vestiging wordt verzorgd door tv-kok Ramon Beuk.
bron: financieel dagblad
Dit artikel afdrukken
Op 2 mei opent Heineken de eerste vestiging van Loca Amstel Foodcafé in Haarlem. De biergigant wil de komende tijd meerdere foodcafé's openen over heel Nederland. Loca speelt volgens Heineken in op de landelijk sterk toenemende behoefte aan horecazaken die zich positioneren tussen cafés en restaurants.
Franchise
Heineken trekt franchisers aan om de foodcafés te runnen. De opening van de eerste vestiging wordt verzorgd door tv-kok Ramon Beuk.
bron: financieel dagblad
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
'foodcafé'
Die naam is even wennen. Maar zolang ze warme geitenkaas met honing en spareribs met knoflooksaus serveren, moet het iets worden.
Een nieuwe formule. Foodcafé. Je moet er maar op komen. Je creërt een niet-bestaand "gat in de markt", en introduceert vervolgens iets wat er al is onder een andere naam en krijgt daarmee de schijnwerpers op je gericht.
Wat was er mis met de eetcafé's? Café's waar je soms voortreffelijk kon eten?
Interessant is de vraag of deze gelegenheden nou een rookverbod krijgen per 1 januari 2008, omdat het restaurants zijn. Of is het pas per 1-1-2011, omdat het café's zijn? Belgische problematiek geïmporteerd in Nederland.
@ Eric, ze luisteren gewoon naar de geluiden in de markt en geven er voor de off-spin een leuke naam aan. Wat mij bezighoud is de vraag hoe lang die naam succesvol zal blijken... Immers als de consument er eenmaal aan gewend is, zal hij dan ook concluderen dat het een soort window-dressing is geweest?
@ Ailko, leuk hé, met termen gooien. Zeker als je ze verkeerd gebruikt, tjongejonge......!!!
Oeps, taal en schrijven ;-)
Eetcafé, niks mis mee, maar het klinkt een beetje bruin, terwijl de trend wit en hip is. Brasserie is oubollig. Dus eetcafé opge-engelst, handig in onze multilingual stadse environment. In Bunnik, Eersel en Blaricum mag het - for various reasons -eetcafé of zelfs Moeke Spijkstra blijven heten. In Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag niet.
Window dressing? Het beestje - goed en niet duur eten voor als je geen zin hebt om thuis zelf iets in de pan te gooien en de borden later in de vaatwasser te doen - moet een naam hebben. Foodcafe dus. Niet alleen je huiskamer waarvan je thuis geen troep hebt, maar ook je eetkamer buiten.
Slimme formule die straks ook door andere exploitanten in het groot (horeca, OG, foodservices) zal worden gevolgd. Geen window dressing dus, maar binnen 5 jaar very serious business. Denk ik tenminste.