Op basis van cijfermateriaal van onderzoeksbureau GfK maakte Foodlog vanmorgen bekend dat de supermarkten 10% minder vleesomzetten op basis van vleesaanbiedingen hebben gedaan. Vorige week beweerde Wakker Dier dat er juist sprake zou zijn van een stijging van 19% kiloknallers.
Sommige lezers van Foodlog wilden er niet aan en reageerden fel. Dat was reden voor onze hoofdredacteur om zijn zorgen uit te spreken over de polarisatie rond de rol die supermarkten spelen bij de verkoop van vlees.
Lees hier het artikel en de reacties die daarover vandaag op Foodlog verschenen.
Dit artikel afdrukken
Sommige lezers van Foodlog wilden er niet aan en reageerden fel. Dat was reden voor onze hoofdredacteur om zijn zorgen uit te spreken over de polarisatie rond de rol die supermarkten spelen bij de verkoop van vlees.
Er zijn van die dagen dat je je totaal rot schrikt vd effecten vh gepolariseerde gesprek over vlees & supers, http://t.co/1iUzYxsHhj
— dick veerman (@dickfoodlognl) January 19, 2015
Lees hier het artikel en de reacties die daarover vandaag op Foodlog verschenen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Ik moet een beetje glimlachen. Een fikkie stoken door appels met peren te vergelijken, vervolgens zelf ook nog eens olie op het vuur gooien en dan schrikken van het resultaat?
Dick, dat vind jij. Daarom krijg je een duim van me.
Zelfs de dimensies zijn verschillend, Dick: omzet vs. aantal aanbiedingen.
Dick, cijfers vormen een geheel, zoals betoogd. En het lezen van marktcijfers is kennelijk ook een routine, die je hebt of niet. Ik maak me er niet meer druk over. Zoals Jopie al zei: een hele nieuwe dag. Feiten doen er niet toe. Ze zijn multi-interpretabel. De een noemt een mus een vogel, de ander bruin. Een derde zegt dat'ie brood eet. Dat doet'ie alleen als het beschikbaar is.
Vertel daarom vooral wat je vindt en noem vooral dergelijke feiten. Ik geef je er nog een duim voor.
Onderzoeker Pietje van de RAI zegt dat er 10% minder verdiend is aan geadverteerde auto's van meer dan een ton. Klaasje van Veilig Verkeer "beweert" dat er "juist"
19% meer advertenties voor Lada's zijn geweest.
Reden voor Autovisie om te twijfelen aan de cijfers en intenties van Klaasje. Zullen we daar dan maar eens een vette non-discussie tussen doven over gaan opzetten, Dick?
Je kunt zaken alleen vergelijken als ze vergelijkbaar zijn, Dick.
Als jij meneer Holla wil laten checken of het klopt dat er 19% meer advertenties geweest zijn voor vlees van minder dan 4,12 euro de kilo, dan moet hij dat controleren,
en niet het aantal aanbiedingen van kiloverpakkingen.
Om het over de omzet aan geadverteerd vlees al helemaal niet te hebben.
Veel duidelijker kan ik het een kennelijke alfa niet maken.
Nogmaals: ik heb degelijker en objectiever verhalen gelezen op Foodlog.
Maak van deze storm in een glas water nu geen tsunami.