Sinds 2007 vindt jaarlijks de verkiezing van het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland plaats. In verschillende categorieën kunnen Nederlanders aangeven bij welk bedrijf zij de meest klantvriendelijke ervaring opgedaan hebben.
Er zijn 8 branches, zoals retail, banken, telecom, thuiswinkelen en supermarkten. Jumbo is in de categorie supermarkten uitgeroepen tot de klantvriendelijkste - voor de derde keer sinds de verkiezing bestaat. Overall winnaar als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland werd de ANWB. In die top-tien stond Jumbo op de 9e plaats, net na Bol.com.
Fotocredits: Jumbo, via Wikimedia
Dit artikel afdrukken
Er zijn 8 branches, zoals retail, banken, telecom, thuiswinkelen en supermarkten. Jumbo is in de categorie supermarkten uitgeroepen tot de klantvriendelijkste - voor de derde keer sinds de verkiezing bestaat. Overall winnaar als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland werd de ANWB. In die top-tien stond Jumbo op de 9e plaats, net na Bol.com.
Fotocredits: Jumbo, via Wikimedia
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Als ik alleen naar de supermarktbranche kijk, struikel ik over het aantal predicaten waar ze zichzelf(?) mee tooien. Verderop in mijn straat staat een Jan Linders, bij de ingang wordt ik verwelkomd met een bord waarop staat dat JL is uitgeroepen tot de "Beste verssupermarkt van Nederland". De treurigheid die ik vervolgens op de groenteafdeling aantref met in mijn achterhoofd de mededeling dat DIT kennelijk het beste is wat Nederland te bieden heeft stemt mij somber. Het kán toch niet zo zijn dat dit beperkte aanbod, met nauwelijks bio-groente, roestende boontjes en spul met duizenden vliegkilometers met een lauwerkrans aan ons gepresenteerd wordt...?!
Ik zie er een artikel in. Ik wil wel eens weten hoe dat zit met dat geschuif met medailles en trofeeen. Ik wil wel eens weten wie de verkiezingen initieert en wie er stemt. Als er hier iemand is met inzicht in deze materie, hou ik me van harte aanbevolen.
Salut,
Eelco
Eelco, dit is een initiatief van Egbert-Jan van Bel, niet helemaal een WC Eend meneer.
Dat begrijp ik Dick :-). Waar ik op doel zijn de talloze onderscheidingen die binnen het supermarktwezen worden uitgereikt. Ik heb de vinger daar nog niet achter gekregen, ik weet niet wie de verkiezingen uitroept en wie de stemmen uitbrengt. Daarmee kan ik op dit moment ook niet zeggen of een en ander een "PR-trucje" binnen de eigen brancheorganisatie is. Als ik me hier werkelijk in ga verdiepen, is het prettig als ik iemand(en) spreek die al ingevoerd is (zijn).
De verkiezing van van Bel heeft in mijn ogen in ieder geval geen geur van zelfbevlekking bij zich hangen.
Salut!
Inderdaad is Jumbo de meest klantvriendelijke supermarkt en kan ik erover meepraten. Wij als producent waren niet in staat voor onze bekroonde Bouwsteentjes en Easy-to-Eat een retailer vinden welke de producten op wilde nemen in het diepvries assortiment. Diepvries is toch al moeilijk om dat elke millimeter is ingedeeld en kostbare ruimte is. Zeker toen er 2 assortimenten tot 1 geïntegreerd moest worden [C1000&Jumbo;] was de strijd om de millimeters nog groter. Toen kwam ik doodleuk met mijn Bouwsteentjes binnen en wilde graag met 4 smaken een plaats in het koude schap. Leveren aan de intramuraal zorgmarkt is een ding en waren wij door de 1e innovatieprijzen prima in geslaagd, maar een [relatief] kleine product verkrijgbaar maken voor de extramurale markt is een ander spel en is men gewend het spel op rendement te beoordelen. Rendement zou ik Jumbo niet brengen maar zou Jumbo wel veel oudere en zieke mensen kunnen voorzien in twee producten welke binnen de Zorg erg populair zijn. Ik had in een veel eerder stadium Albert Heijn geprobeerd maar ondanks dat deze de mond vol had met maatschappelijk verantwoord ondernemen waren er andere prioriteiten binnen het DV-vak. Ondanks de eerste prijzen voor innovatie was het voor Appie niet interessant, te kleine markt. Omdat een aantal C1000 ondernemers omgingen naar Jumbo en inmiddels dankbare consumenten bedienden met onze Bouwsteentjes en Easy-to-Eat kreeg ik bij Jumbo een plekkie en gunde zij de senior consument de mogelijkheid om de producten bij hun supermarkten te kopen tegen een lage consumentenprijs. Met een lage marge verkoopt Jumbo inmiddels pallets met Bouwsteentjes en Easy-to-Eat en zijn de diëtisten Jumbo dankbaar het centraal op voorraad te zetten zodat iedere winkel Bouwsteentjes en Easy-to-Eat kan bestellen in kleine hoeveelheden. Natuurlijk is Jumbo geen zaak zonder winstoogmerk maar is de consument, hoe klein de groep ook is leidend. Jumbo heeft van ons alleenrecht gekregen voor de verkoop van onze producten. Zij hebben landelijke spreiding en een voortreffelijke klantgerichte organisatie. Mij en de mijnen zie je nergens anders meer dan bij Jumbo en ben inmiddels fan geworden van deze klantgerichte organisatie. Klantgericht is bij Jumbo geen woord maar een missie van mensen die gewoon met de voeten op de vloer staan en doen wat ze moeten doen. Chapeau Jumbo, jullie hebben de titel verdiend!
We leven in een tijd waarin we onszelf voortdurend op een schreeuwerige manier moeten verkopen, anders zijn we bang dat we tekort komen. De supermarkt met zijn zelfverkozen prijzenkast verschilt daarin nauwelijks van de klagende klant die zijn lokaal geteelde biologische sperziebonen niet kan vinden in die supermarkt. Misschien zit dáár wel een artikel in.