De introductie van de nieuwe iPhone 6 Plus deze week was zo'n succes dat Apple meteen uitverkocht was, terwijl het ding een klein fortuin kost. Met eten wil dat niet lukken. Canvas maakte er een uitzending over, waar Foodlog kort en bondig over schreef
Er worden boeken volgeschreven over die kutsupers die de macht hebben, die viezevuile voedingsindustrie die gewoon met ze meedoet door ons eten verder uit te kleden en die arme boeren die het allemaal maar moeten ondergaan.
Wie de uitzending goed bekijkt en leest wat TV-maakster Greet Pluymers er zelf over schreef, zou het ook anders kunnen bekijken. Wij probeerden de uitzending is in één simpel zinnetje te vatten:
Kijk het stukje dat we deze week schreven en de - uitstekend gemaakte - uitzending nog eens na en vertel het ons: waarom vergissen we ons? Of vergissen we ons niet en klopt de stelling toch?
Prompt kreeg onze tweet een commentaar:
Als daar een Apple voor nodig is, wordt het lastig. Daar zijn er maar bar weinig van. Het nog maar kortgeleden succesvolle Nokia is niet voor niets van de markt verdwenen. Dus zelfs als het een waarheid als een koe is, dan blijft het wachten op de Messias. Het goede nieuws is echter dat Steve Jobs dood is, terwijl Apple voorgaande records nog steeds weet te breken. De geest van succes kan dus kennelijk toch in een organisatie worden verankerd.
Fotocredits: still, Panorama/Canvas
Dit artikel afdrukken
Wie de uitzending goed bekijkt en leest wat TV-maakster Greet Pluymers er zelf over schreef, zou het ook anders kunnen bekijken. Wij probeerden de uitzending is in één simpel zinnetje te vatten:
Mensen betalen te weinig voor eten, omdat er niet genoeg verzonnen wordt waar ze teveel voor willen betalen: http://t.co/8NayJqRDFG
— foodlog.nl (@foodlog_nl) September 13, 2014
Kijk het stukje dat we deze week schreven en de - uitstekend gemaakte - uitzending nog eens na en vertel het ons: waarom vergissen we ons? Of vergissen we ons niet en klopt de stelling toch?
Prompt kreeg onze tweet een commentaar:
goed stuk! wie pakt de rol? http://t.co/Ay4AHcBy4Q
— bas westerveld (@basWesterveld) September 13, 2014
Als daar een Apple voor nodig is, wordt het lastig. Daar zijn er maar bar weinig van. Het nog maar kortgeleden succesvolle Nokia is niet voor niets van de markt verdwenen. Dus zelfs als het een waarheid als een koe is, dan blijft het wachten op de Messias. Het goede nieuws is echter dat Steve Jobs dood is, terwijl Apple voorgaande records nog steeds weet te breken. De geest van succes kan dus kennelijk toch in een organisatie worden verankerd.
Fotocredits: still, Panorama/Canvas
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Inderdaad een goed stuk. Foodlog komt langzamerhand los van de aarde. De praktijk is voor de tobbers.
Volgens mij draait een lokale boer hier op de markt een supergoede omzet, met z'n vlees, eieren en kaas. Minimaal bewerkt (rauwe kazen, gerookte spekjes met alleen zout etc). Geen tussenhandel, hoge prijs (100 gram spekjes = 3 of 3,50), maar gewoon zo goed dat het altijd druk is bij de kraam.
Overigens, oplossing waarvoor? Apple doet goeie zaken, maar doen de tussenhandel, de Chinezen in de 'in-elkaar-draai-fabrieken' en de grondstoffenhandel het ook zo goed? Dat zijn de 'boeren' en de 'bakkers' die er meestal een stuk bekaaider vanaf komen..
#1, Slecht stuk dus!
Dick#3, zweverig, Cruyffiaans stukje. Past bij trendwatchers met hippe brillen die voor 1000 euro per dagdeel prietpraat komen verkopen.
De kop boven deze lijn is in elk geval inspirerend. Maar het idee is natuurlijk oud.
Je hebt lui die 40 euro betalen voor een fles champagne, meer nog. Vijf euro is al te veel.