Mexico verbiedt als eerste land ter wereld alle reclame-spotjes op televisie voor junkfood en frisdrank. Tussen 14.30 en 19.30 uur door de week, en 7.30 en 19.30 in de weekenden kunnen fabrikanten het voortaan schudden. In totaal gaat het om 40% van alle reclame. Het gat moet opgevuld worden door reclame voor gezonde producten die aan gezonde voedingsrichtlijnen voldoen, aldus het Mexicaanse ministerie van volksgezondheid.
Echt aanpakken
Op deze wijze wil Mexico zijn obesitas-probleem aanpakken: 70% van de volwassen Mexicanen en 30% van de kinderen is te zwaar of obees. Vorig jaar voerde het land al een belasting door op suikerhoudende dranken en snacks. Bovendien zullen vanaf 2015 fabrikanten op hun etiketten de hoeveelheden suiker, vet en verzadigd vet moeten vermelden, vult BBC News Health nog aan.
Dit artikel afdrukken
Echt aanpakken
Op deze wijze wil Mexico zijn obesitas-probleem aanpakken: 70% van de volwassen Mexicanen en 30% van de kinderen is te zwaar of obees. Vorig jaar voerde het land al een belasting door op suikerhoudende dranken en snacks. Bovendien zullen vanaf 2015 fabrikanten op hun etiketten de hoeveelheden suiker, vet en verzadigd vet moeten vermelden, vult BBC News Health nog aan.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
In dit draadje over sportsponsoring door junkfoodfabrikanten begreep ik van sommigen hier dat zoiets bij ons onhaalbaar zou zijn.
Ben benieuwd hoe het komt dat die Mexicanen het dan wel voor elkaar krijgen.