AH gaat met de consument in gesprek over voeding, "niet reactief, niet defensief, maar actief", zei Simone Hertzberger, Senior Director Product Integrity Topics van Ahold Europa vrijdag 13 juni tijdens het symposium Eerlijk over eten van het Voedingscentrum.

Volgens Hertzberger is het niet meer voldoende om als bedrijf simpelweg uit te leggen wat je doet, om het vertrouwen te vergroten. AH kiest er voor 'helder te communiceren over het eigen beleid en misvattingen op internet te weerleggen', via twee kanalen. Ten eerste het Twitteraccount @albertheijn (17.000 volgers en in 9 maanden 32.000 posts). Hertzberger merkt daarbij op: "De tweets die het meest interessant gevonden worden, zijn als ik meld wat níet lukt. Zoals dat we het zoutgehalte van frikandellen niet kunnen verlagen omdat de klant dat niet wil…”

En als tweede kanaal heeft Hertzberger gekozen voor 'meediscussiëren op het invloedrijke forum Foodlog, dat zich richt op foodprofessionals'. “Ik praat daar mee over heikele onderwerpen”, citeert EVMI.
Dit artikel afdrukken