De Europese boerenkoepel Copa-Cogeca gaat kleinschalige en middelgrote Europese landbouwbedrijven leren hoe zij hun producten boven de anonimiteit van de bulk kunnen uittillen, door middel van 'Rural Branding'. Dat is namelijk volgens de koepel de manier om 'overeind te blijven op een geglobaliseerde markt waar multinationals actief zijn'.
Copa-Cogeca gaat in samenwerking met de Letse en Italiaanse boerenbond en enkele opleidingscentra boeren 'verkooptrucbs' aanleren, in het Farm Inc-project. Letland heeft meteen na toetreding tot de EU zijn boeren getraind in het zgn. PROUDFARMER traject. Het pad dat de Letten kozen, lokale en niche/kwaliteitsproducten, wordt nu verder over Europa uitgerold. De focus ligt op Italië, Griekenland, Letland, België en Cyprus. Dat meldt Vilt.
Dit artikel afdrukken
Copa-Cogeca gaat in samenwerking met de Letse en Italiaanse boerenbond en enkele opleidingscentra boeren 'verkooptrucbs' aanleren, in het Farm Inc-project. Letland heeft meteen na toetreding tot de EU zijn boeren getraind in het zgn. PROUDFARMER traject. Het pad dat de Letten kozen, lokale en niche/kwaliteitsproducten, wordt nu verder over Europa uitgerold. De focus ligt op Italië, Griekenland, Letland, België en Cyprus. Dat meldt Vilt.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
mhm, 1e tip of 'verkooptruc'; follow the money
'De focus ligt op Italië, Griekenland, Letland, België en Cyprus'. De voorzitter van de Copa komt uit Nederland. Die net heeft gehoord van een Amerikaan dat direct marketing de toekomst is voor de Nederlandse boer. Confused ? Ik wel.