Barry Callebaut, één van de grootste chocoladefabrikanten ter wereld, is bij de consument relatief onbekend. De primaire klanten van het bedrijf zijn bakkers, patissiers en restaurants en de grote A-merken. Daar gaat verandering in komen: Callebaut gaat zelf en onder eigen merk het on-the-go segment betreden.

De eerste stappen zijn gezet: bij Shell zijn al 'callets' te koop, chocoladetabletjes waarmee premium chocolademelk gemaakt kan worden. De ambities zijn uitgesproken: Out-of-home, het buiten de deur segment, moet 30% van Callebauts business worden.

Freek van der Knaap, vice-president gourmet Western Europe, zegt in een interview in de printeditie van Out-of-Home dat er ruimte is voor een premium hot chocolate. "De hot chocolate markt groeit, in navolging van de groei in koffiebars in out-of-home. Thee profiteert daarvan, maar ook chocolade". Er bestaat echter nog geen premiumvariant, en juist die wil Van der Knaap gaan bieden. 'Overal waar ook koffie wordt geserveerd'. Daar hebben volgens hem zowel klanten als ondernemers wel oren naar.
Dit artikel afdrukken