Terwijl de supermarkten nog proberen hun Kip van Morgen te introduceren, zet Wakker Dier vol in op karaktermoord. Om de grootgrutter vóór te zijn, roept Wakker Dier iedereen op om mee te helpen: “samen geven we de juiste naam aan deze nieuwe kip-die-ze-geen-plofkip-willen-noemen-maar-het-eigenlijk-wel-is.” Die kip moet er niet komen, vindt Wakker Dier.

Op Boerderij reageert Eric Hubers van boerenkoepel LTO: "We weten al lang dat Wakker Dier het er niet mee eens is. Ik vind het wel jammer dat AH nu niet zelf reageert. Tot nu toe is Albert Heijn in dit hele verhaal de beste partner die ook op korte termijn stappen wil zetten. Ik hoop dat ze dat blijven doen." Ook kippenslachter Peter Poortinga (Plukon, leverancier van AH) reageert: "Ik weet wel een naam: Mercedes zonder Ster. We weten hoe Wakker dier in het verhaal staat. Ze zouden daar eens moeten kijken wat er allemaal al veranderd is. Er is geen land ter wereld waar de retail dezelfde stap zet als in Nederland. Het is bij Wakker Dier nooit genoeg."
Dit artikel afdrukken