Unilever heeft een nieuwe wereldwijde campagne getiteld ‘Project Sunlight’ gelanceerd. Met deze corporate campagne wil Unilever zijn focus op duurzaamheid wereldwijd communiceren en miljoenen mensen stimuleren een duurzamere leefstijl aan te nemen. "Project Sunlight aims to make sustainable living desirable and achievable by inspiring people to look at the possibilities of a world where everyone lives well and within the natural limits of the planet", schrijft Unilever in zijn persbericht.
.
Centraal in de campagne staan kinderen, omdat uit nieuw onderzoek door Unilever blijkt dat kinderen een bepalende factor zijn om ouders tot een duurzamere leefstijl te bewegen en een gedragsverandering te bereiken. "9 van de 10 ouders zeggen dat het natuurlijke optimisme en enthousiasme van kinderen hen inspireert van de wereld een betere plek te maken en 7 van de 10 zeggen dat hun belangrijkste motivatie om 'groener' te willen leven de toekomst van hun kinderen is. Uit het onderzoek komt ook dat er zeer speciale kind-gerelateerde momenten zijn wanneer mensen meer open staan voor verandering in hun eigen gedrag en leefstijl, vooral bij de geboorte van hun eerste kind."

De uitrol van de campagne vond plaats op 'Universal Children's Day', afgelopen woensdag, in Indonesië, India, Groot-Britannie, Brazilië en de VS.
Dit artikel afdrukken