Vanaf nu is het 'woensdag HAK-dag'.

HAK onderzocht de Hollandse eetgewoonten en deed twee ontdekkingen. De populariteit van de traditionele 'Hollandse maaltijd' zou nog altijd onverminderd hoog zijn. "Ondanks de opkomst van andere keukens kiest meer dan 60% van alle Nederlandse gezinnen 3 maal of vaker per week voor de traditionele Hollandse pot. Alleen meestal wel op basis van slechts een handvol vaste recepten. Reden voor HAK om als eerste de Hollandse keuken op een welverdiend voetstuk te plaatsen. De groentefabrikant wil Nederlanders zo laten ervaren dat er veel meer variatie mogelijk is dan dat we zelf dagelijks (be)denken. En dan ook nog eens met groenten van dichtbij. Vanaf 6 november is het daarom elke week Woensdag HAKdag, met wisselende nieuwe maaltijdideeën om lekker Hollands te eten", schrijft HAK in een persbericht.

Kans
Daarnaast bleek volgens HAK dat Nederlanders bij de vraag 'wat eten we vandaag' niet meer automatisch beginnen welk vlees het wordt. Welke groenten blijkt steeds vaker de insteek. Mensen letten op versheid en de herkomst. En niet te vergeten de prijs.

Dus grijpt HAK z'n kans. Niet alleen zijn de vers verwerkte gemakkelijke potjesgroenten van HAK 'relatief bekeken de goedkoopste groenten', ze komen ook nog eens 'uit de buurt' of blijken zelfs streekproducten. En natuurlijk gaat HAK de Nederlanders helpen met tips en recepten, en een website. Wat HAK betreft, is het voortaan Woensdag HAKdag.

Knappe marketing
Dus wat eten we vandaag? Rode Kool - uit Noord-Brabant. HAK dankt Wakker Dier. Zonder hen zou deze campagne er niet zijn.

HAK is nog altijd precies dezelfde als 50 jaar geleden. Hun marketing is alleen stukken beter geworden. Niet voor niets werden ze het merk van 2013.

Fotocredits: website HAK
Dit artikel afdrukken