Nestlé maakt in het Franse Beauvais diepvriesmaaltijden met vlees onder de merknaam Maggi. Sinds het paardenvleesschandaal zijn de verkopen zodanig teruggelopen dat Nestlé besloten heeft geen vleesmaaltijden meer te produceren. Met de sluiting gaan geen banen verloren: werknemers kunnen terecht in de roomijsfabriek op dezelfde site. "Die zal nu immers flink worden uitgebreid", schrijft RetailDetail.
Dit artikel afdrukken
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Je hebt natuurlijk gelijk Dick, en @Henric; niks mis daarmee, als het binnen de schaal of menselijke maat blijft:
pijnlijk dat het de hoge bomen zijn die de meeste wind vangen:
multinationals zijn de laatste 20 jaar krijgsheren geworden,
sprinkhanenplagen die niet malen om het land waar ze neerstrijken:
ze voeren mono-cultuur en mono-polie in, regeringen (ook democratische) zijn of manipuleerbaar of onmachtig en laten zich uitspelen: belastingvermijding is uiterst gewoon en (kaalvreten om in de metafoor te blijven) platte exploitatie is de nieuwe morele norm.
Alles imho (in my humble opinion).
Ver-wonderd, wat is er mis met iets verkopen of maken om er geld aan te verdienen? Of om in meerdere landen actief te zijn?
Denk je niet dat zo'n groot bedrijf hyperkwetsbaar is? Alles wat zijn merk bedreigt, bedreigt winst en omzet. Daarom zou je met dezelfde redenering overtuigend kunnen bewijzen dat juist zo'n bedrijf zich pijnlijk precies aan de openbare moraal houdt.
Welke speld zou je daar tussen kunnen krijgen?
Dick, even slow-down(en) (het is wel zaterdag) en natuurlijk heel goed weekend.
Nestlé:
en dan wat is hier de simpele constatering
(ik houd het bij me zelf):
-een multinational
-wat we verkopen maakt ons niet uit
-(onze visie:) als het maar veel en snel geld oplevert
-aandeelhouders-'pleasen' is wat ons scherp houdt.
-roomijs of paardevlees-maaltijden, who the hell cares:
Nestlé is in "only for the money" en na ons de zondvloed, daarennevens wij zijn gezeteld in Zwitserland, wij vinden daar wel een bergtop om onze aandeelhouders-voeten droog te houden, smakelijker kan ik het qua Nestlé echt niet maken.