De Belgische supermarktketen Colruyt Group lanceert een nieuwe 'boodschappencommunity'. Met 'Collect&Go Connect' wil Colruyt mensen verbinden en het hen gemakkelijker maken om voor elkaar boodschappen te doen, schrijft Gondola.

“Met dit platform willen we 2 groepen mensen met elkaar in contact brengen: zij die geholpen willen worden met boodschappen doen en zij die een extraatje willen bijverdienen door te winkelen voor anderen uit hun buurt,” zegt Tom De Prater van Colruyts bestaande online boodschappendienst Collect&Go. Klanten maken in de (nieuwe) app van Collect&Go een bestellijstje en geven aan wanneer ze de boodschappen thuis zouden willen hebben. Ze betalen via het platform. Ook de 'boodschappers' registreren zich in de app en kiezen welke bestellingen zij kunnen en willen uitvoeren.

Volgens De Prater is de nieuwe service "een volgende stap om klanten meer te helpen ontzorgen." Colruyt experimenteerde al eerder met een soortgelijke app, Apporto. Die app blijkt vorig jaar stopgezet te zijn. "Het sociale platform evolueerde vooral naar een platform voor hulpbehoevenden waar zorg- en hulporganisaties beroep op deden", zegt Colruyt. De bedoeling van community-building en deeleconomie (à la de Haagse 'buurtkoeriers') waren uit beeld verdwenen.

Collect&Go Connect moet mensen uit de twee doelgroepen echt met elkaar in contact brengen, benadrukt Colruyt.
Gondola - Colruyt Group start met nieuwe service 'Collect&Go Connect'
Reageer
  • Deel
Druk af