De Belgische supermarktformule Colruyt wordt ook een groothandel. Dat is alsof Albert Heijn een Sligro begint.

Met zijn nieuwe formule – Colruyt Professionals – wil de retailer zakelijke klanten bedienen. Dat schrijft het Belgische retailblad Gondola.

Op 17 juni aanstaande zal het eerste Colruyt Professional-filiaal openen in Schaarbeek, vlakbij Brussel. Deze locatie is niet zomaar gekozen. “De regio Brussel is heel uitdagend en biedt dus ook veel kansen”, aldus André Giglio, Regiodirecteur van Colruyt. “In het Brusselse bedraagt onze omzet via professionele klanten bijna het dubbele van in andere regio’s. Het spreekt dan ook voor zich dat we hen een winkelformule aanbieden die beter inspeelt op hun behoeften.”

Het aanbod in de nieuwe winkel is flexibel en wordt bepaald door data van Colruyt-winkels in de buurt. De in die winkels het meest aan zakelijke klanten verkochte producten krijgen een plekje in het assortiment. Colruyt Professional hanteert de vertrouwde laagste-prijs-garantie. Bedrijfsleider Vincent Kestemont: “Dat doen we enerzijds door onze prijzen met andere klassieke supermarkten te vergelijken, en anderzijds door de prijzen in groothandelsfolders te volgen.”

Bredere gangpaden, hogere stellingen en platte winkelkarren moeten het de professional eenvoudiger maken om aan zijn boodschappen te komen.
Gondola - Colruyt test nieuwe winkelformule: Colruyt Professionals
  • Deel
Druk af