Coca-Cola is voor het zesde jaar op rij ‘s werelds meest populaire consumentenmerk. Dat blijkt uit het nieuwe Kantar Worldpanel Brand Footprint-rapport, schrijft RetailDetail. Consultancy-bureau Kantar dook in de aankoopgegevens van een miljard huishoudens in 43 landen op vijf continenten. Meer dan 18.000 merken waren bij het onderzoek betrokken. Coca-Cola en Colgate blijven net als vorig jaar op de eerste en tweede plaats staan. Colgate is het enige merk waar maar liefst de helft van de wereldbevolking voor kiest. Maggi stijgt van de vierde naar de derde plaats. Hoewel Nestlé zijn best doet om consumenten tevreden te houden, staat het bedrijf niet langer in de top-10. Unilever is met Lifebuoy, Sunsilk en Knorr in de top-10 en Dove, Lux en Sunlight op nummer 11, 12 en 14 de multinational met de sterkste merkenportefeuille.
RetailDetail - Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien
  • Deel
Druk af