Coca-Cola splitst zijn Noord-Amerikaanse bedrijf in twee delen. Vanaf 1 januari bestaat het bedrijf uit Coca-Cola North America (merkmanagement) en Coca-Cola Refreshments (botteling).
Dat doet het om zijn bottelarij-activiteiten ook aan franchisende bottelaars over te kunnen laten en zich beter op zijn merk te kunnen laten concentreren. De verkopen van Coca-Cola's hoofdproduct - frisdrank - lopen terug. Het aandeel Coca-Cola steeg na het bekend worden van het nieuws. Dat bericht de Los Angeles Times.
Merkengigant Nestlé meldde eerder deze week zijn aandeel in geur- en smaakstoffenmaker Givaudan op te geven. Unilever geeft stelselmatig aan zijn aantal merken terug te dringen om die sterker te kunnen maken. Merkenmarketing - meer dan productie en innovatie van producten - komt met de toenemende concurrentie in de voedings- en genotmiddelenindustrie op de voorgrond te staan.
Dit artikel afdrukken
Dat doet het om zijn bottelarij-activiteiten ook aan franchisende bottelaars over te kunnen laten en zich beter op zijn merk te kunnen laten concentreren. De verkopen van Coca-Cola's hoofdproduct - frisdrank - lopen terug. Het aandeel Coca-Cola steeg na het bekend worden van het nieuws. Dat bericht de Los Angeles Times.
Merkengigant Nestlé meldde eerder deze week zijn aandeel in geur- en smaakstoffenmaker Givaudan op te geven. Unilever geeft stelselmatig aan zijn aantal merken terug te dringen om die sterker te kunnen maken. Merkenmarketing - meer dan productie en innovatie van producten - komt met de toenemende concurrentie in de voedings- en genotmiddelenindustrie op de voorgrond te staan.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook