Vanaf juni is de suikervrije cola in Groot-Brittannië te koop. De Britse tak van het frisdrankenconcern speelt daarmee in op de invoering van de sugar tax. Coca-Cola wil in Groot-Brittannië Zero Sugar in de markt zetten als ‘gezonde’ optie. Het frisdrankbedrijf gaat bijna €13 miljoen uitgeven aan de herlancering van Zero Sugar; de grootste marketingcampagne van het bedrijf ooit in Groot-Brittannië.

Het bedrijf sleutelt ook aan de receptuur van Coca-Cola Zero Sugar, hierdoor moet de smaak dichter bij die van de originele, suikerhoudende, Coca-Cola komen.

Deze week lanceerde Coca-Cola zijn 'One Brand'- strategie. Alle verpakkingen van Coca-Cola krijgen prominent de rode stip en de kleuraanduiding voor 'light', 'Zero' of 'Life' verschuift naar de rand. De aangepaste verpakkingen komen ook in de Benelux in de schappen te liggen, bevestigt een woordvoerder van Coca-Cola aan de Belgische retailsite Gondola, al is nog niet bekend wanneer dat zal zijn.

Fotocredits: 'Coca-Cola Zero Sugar', via TIME
Dit artikel afdrukken