Oud-staatssecretaris Clémence Ross van Volksgezondheid is de nieuwe voorzitter van de stichting Ik Kies Bewust. Dat zij de kar gaat trekken om de gezondere voedingsmiddelen onder de aandacht te brengen, is donderdagmiddag in Putten bekend gemaakt bij het startschot van de nieuwe, grootschalige Ik Kies Bewust-publiekscampagne.
Ross neemt de voorzittershamer over van Harry Brouwer, directeur van Unilever Nederland. De oud-staatssecretaris is voorzitter geworden omdat zij vindt dat het Ik Kies Bewust-logo consumenten helpt bij de keuze voor gezondere voeding. ‘Anderzijds stimuleert het initiatief producenten tot productinnovaties’, aldus de oud-CDA-politica.
Huismerken
Het Ik Kies Bewust-logo werd vorig jaar geïntroduceerd. Het wordt gebruikt op producten – zowel A-merken als huismerken – die gemaakt zijn met minder vet en suiker dan de gangbare producten. De naamsbekendheid van het embleem is volgens de stichting Ik Kies Bewust onder consumenten opgelopen tot 85 procent.
Publiekscampagne
Volgende week start een grote publiekscampagne die het embleem gebruikt om een gedragsverandering bij de consument te bewerkstelligen. Hij wordt aangemoedigd deze producten ook daadwerkelijk te gebruiken. Tijdens de actieweek volgende week, krijgen klanten korting op producten die zijn voorzien van het Ik Kies Bewust-logo.
Klavertje
Albert Heijn, de grootste supermarkt van het land, deed vorig jaar niet mee aan de introductie van het Ik Kies Bewust-embleem. In plaats daarvan introduceerde het bedrijf een eigen klavertjes-logo op gezondere producten.
bron: distrifood
Dit artikel afdrukken
Huismerken
Het Ik Kies Bewust-logo werd vorig jaar geïntroduceerd. Het wordt gebruikt op producten – zowel A-merken als huismerken – die gemaakt zijn met minder vet en suiker dan de gangbare producten. De naamsbekendheid van het embleem is volgens de stichting Ik Kies Bewust onder consumenten opgelopen tot 85 procent.
Publiekscampagne
Volgende week start een grote publiekscampagne die het embleem gebruikt om een gedragsverandering bij de consument te bewerkstelligen. Hij wordt aangemoedigd deze producten ook daadwerkelijk te gebruiken. Tijdens de actieweek volgende week, krijgen klanten korting op producten die zijn voorzien van het Ik Kies Bewust-logo.
Klavertje
Albert Heijn, de grootste supermarkt van het land, deed vorig jaar niet mee aan de introductie van het Ik Kies Bewust-embleem. In plaats daarvan introduceerde het bedrijf een eigen klavertjes-logo op gezondere producten.
bron: distrifood
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook