Het van origine Belgische chocolademerk Godiva wil wereldwijd 2.000 koffiezaken onder de naam Godiva openen. Tegen 2024 moet de omzet van het merk zijn vervijfvoudigd, schrijft De Tijd.

Dat is een ambitieuze strategie. De huidige eigenaar, Yildiz Holding, kampt namelijk met een hoge schuldenlast.

Godiva praat met potentiële strategische investeerders over een bedrag van meer dan een miljard dollar. Het is nog onduidelijk hoe de deal er precies uit ziet, maar mogelijk wordt de grote en groeiende Japanse tak van Godiva verkocht; de merkrechten worden van de deal uitgesloten om de merkstrategie niet in de wielen te rijden.

Naar verwachting zijn binnenkort naast verschillende koffies ook zoete en hartige snacks met chocolade verkrijgbaar in die 2.000 koffietentjes.

Godiva is sinds 2007 in handen van het Turkse Yildiz, waar vanaf 2017 Annie Young-Scrivner de scepter zwaait. Scrivner was eerder topmanager bij de Amerikaanse koffiereus Starbucks .

Met de groei springt Godiva op de trein van merken als Coca-cola die zich richten op de stijgende koffieverkoop.
De Tijd - Ook Godiva gooit zich op koffiehype
  • Deel
Druk af